Neznámé karosy – 2. díl – první návrh legendární „ešemky“?
V dalším díle našeho nepravidelného miniseriálu se podíváme na výkres autobusu datovaný 21. 3. 1959. Jedná se o návrh městského autobusu, který je na výkresu pojmenován jako typ VB 11.
V dalším díle našeho nepravidelného miniseriálu se podíváme na výkres autobusu datovaný 21. 3. 1959. Jedná se o návrh městského autobusu, který je na výkresu pojmenován jako typ VB 11.
Škoda Electric vyhrála výběrové řízení na dodávku až 17 nových článkových parciálních trolejbusů pro Plzeňské městské dopravní podniky. 7 vozů by mělo být dodáno patrně ještě v průběhu letošního roku, dodání zbylých desíti je pak rozloženo mezi léta 2019 až 2022, nicméně smlouva je pojata jako rámcová, takže dopravce (Plzeňské městské dopravní podniky; PMDP) nemusí odebrat všech 17 vozidel.
Celkem čtyři desítky autobusů s pohonem využívajícím palivové články bude dodáno do dvojice německých měst. 30 autobusů bude v provozu v Kolíně nad Rýnem u dopravce RVK Köln, dalších 10 si pak pořídí společnost WSW Wuppertal. Autobusy dodá jeden z mála evropských výrobců, který vodíkové autobusy v nabídce má – belgický Van Hool.
Jak jsme již informovali u nás na webu, vyhrál poznaňský Modertrans výběrové řízení na dodávku nových sólo částečně nízkopodlažních tramvají pro katovickou aglomeraci. Ve výběrovém řízení porazil Modertrans společnost FPS – H. Cegielski, která se prozatím marně pokouší o restart tramvajové produkce.
Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje převzala od společností Metroprojekt a Dipro technicko-ekonomickou studii tramvajové tratě z pražských Kobylis do Zdib a Sedlce. Studie měla odpovědět na otázku, zda by tramvaje ve zvolené trase do středočeské obce Zdiby mohly konkurovat individuální automobilové dopravě. Jejich zavedením by mělo dojít ke zvýšení komfortu pro pasažéry veřejné dopravy, kteří v současné době musí používat pouze autobusy.
Netradičního zákazníka se podařilo ulovit švýcarské společnosti Stadler. Její tramvaje z rodiny Metelica, které jsou vyráběny v závodě v běloruském Minsku, zamíří do bolívijského města Cochabamba. Celkem by zde mělo být pro nový tramvajový provoz dodáno 12 vozů.
Autobusy SOR BN 9,5 a BN 10,5 zamířily z České republiky do bulharského Slivenu. Celkem si místní dopravce objednal 27 nových autobusů, z nichž 6 odpovídá delší verzi s 10,5 metry, zbylých 21 pak kratší variantě.
Vídeňský DP (Wiener Linien) ve spolupráci se společností Siemens ukázal, jak budou vypadat jeho nové soupravy metra. Ty by měly sloužit v podzemí rakouské metropole od roku 2020. Celkem má Siemens dodat do Vídně 204 vagónů, které budou tvořit 34 šestivozových souprav. Vůbec poprvé budou jednotky označované jako typ X uzpůsobeny pro automatické vedení vlaku (tedy bez strojvůdce).
První číslo letošního ročníku našeho časopisu je tady. Poprvé je v něm například v ucelené formě zpracovaná historie bratislavské Vídeňské električky a do slovenské metropole nás zavedou také dva články, které se věnují autobusům Solaris Urbino 8,6 a novým elektrobusům SOR.
Společnost Škoda Transportation převezla do Turecka první z flotily unikátních bateriových tramvají pro tamní město Eskişehir. Novinka dorazí do svého příštího působiště 9. března letošního roku, další budou následovat v pravidelném taktu. Plzeňská společnost pro turecký dopravní podnik vyrobí celkem čtrnáct plně nízkopodlažních moderních vozidel ForCity Classic za více než 26 milionů Euro.