Menu

Do ulic severočeských Teplic vyjelo dalších 5 parciálních trolejbusů

Rodina trolejbusů Škoda s designem od doc. Ing. arch. Patrika Kotase čítá v Teplicích již 8 kusů. Kromě nových parciálních vozů jde o sólo exempláře ev. č. 181 a 182 a prototyp Škoda 33 Tr ev. č. 221, které byly zařazeny v loňském listopadu. Mrazivého večera dne 29. prosince 2019 vyčkává na pravidelný odjezd linky 105 z Řetenic, Tolstého vůz 182. (foto: Matěj Stach)
Rodina trolejbusů Škoda s designem od doc. Ing. arch. Patrika Kotase čítá v Teplicích již 8 kusů. Kromě nových parciálních vozů jde o sólo exempláře ev. č. 181 a 182 a prototyp Škoda 33 Tr ev. č. 221, které byly zařazeny v loňském listopadu. Mrazivého večera dne 29. prosince 2019 vyčkává na pravidelný odjezd linky 105 z Řetenic, Tolstého vůz 182. (foto: Matěj Stach)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
25. 05. 2020 17:44
Redakce
1 minuta čtení

V pondělí 18. května 2020 byla do provozu v severočeském „městě kašen“ poprvé nasazena další pětice parciálních trolejbusů, které mají spolu se stejně početnou dodávkou z roku 2018 a rovněž pětikusovou sérií plánovanou na rok 2021 zcela vymýtit v lázeňském městě autobusy s dieselovými motory. Na rozdíl od předloňské dodávky parciálních trolejbusů typu Škoda 30 Tr byly letos dodány vozy 32 Tr s designem z pera doc. Ing. arch. Patrika Kotase, které tak doplnily dva již provozní kusy bez baterií dodané v loňském roce.

Rodina trolejbusů Škoda s designem od doc. Ing. arch. Patrika Kotase čítá v Teplicích již 8 kusů. Kromě nových parciálních vozů jde o sólo exempláře ev. č. 181 a 182 a prototyp Škoda 33 Tr ev. č. 221, které byly zařazeny v loňském listopadu. Mrazivého večera dne 29. prosince 2019 vyčkává na pravidelný odjezd linky 105 z Řetenic, Tolstého vůz 182. (foto: Matěj Stach)

Smlouva na nákup 5 trolejbusů s alternativním bateriovým pohonem o délce mezi 11,5 až 12,5 metry byla uzavřena dne 13. června 2019 na základě usnesení rady města Teplice z 3. května téhož roku. Dodávka vozidel, za které Teplice zaplatily 66,1 milionu Kč bez DPH, měla být realizována nejpozději do 15. měsíce od uzavření smlouvy. Třídveřovým standardním vozům nechybí klimatizace salonu cestujících nebo kamerový systém zabírající jak interiér vozu, tak dění před a za trolejbusem. Celková obsaditelnost jednoho stroje činí dle výrobce až 95 osob.

V běžném provozu jezdí prozatím parciální trolejbusy především na lince 113, která spojuje Prosetice, Šanov II a Panoramu s centrem lázeňského města. Na jednom z jejích spojů byl 15. září 2018 zachycen i vůz Škoda 30 Tr ev. č. 503. (foto: Matěj Stach)

Pětice vozů typu Škoda 32 Tr s karoserií od libchavského SORu byla s téměř půlročním předstihem oproti smluvnímu termínu dodána postupně mezi 11. a 19. březnem tohoto roku. Do provozu pak byly trolejbusy i s ohledem na současnou krizi spojenou s pandemií čínského viru zařazeny až v pondělí 18. 5. 2020. Vozy obdržely ev. č. 506–510, která plynule navazují na pět již vzpomínaných parciálních trolejbusů z roku 2018. Do pátku 29. května budou trolejbusy dle tiskového prohlášení města Teplice nasazovány v pracovních dnech na linkách 104 a 106, večer a o víkendech poté na linkách 104, 107 a 113. Od soboty 30. 5. 2020 se vzhledem ke startu tradičních letních výluk ve městě přesunou v pracovních dnech především na linky 101, 102, 106 a 108.

Interiérům v posledních letech do Teplic pořizovaných vozů vládnou modrá sedadla se žlutými prvky. A shodně vypadají i vnitřní prostory nejnovějších parciálních trolejbusů, k snímku pořízeném ve voze 182 je ale nutné si domyslet baterie. (foto: Matěj Stach)

Trolejbusový provoz v severočeských Teplicích nyní zajišťuje až 36 vozů vlastněných městem, ale provozovaných společností Arriva City spadající do koncernu Deutsche Bahn. V pracovní dny běžně trolejbusy zajišťují provoz na 9 linkách, zbývajících 5 tras zatím zajišťují dieselové autobusy vlastněné přímo Arrivou. To by se mělo změnit s výstavbou čtveřice nových úseků trolejového vedení ve městě a především pak dodávkou dalších pěti parciálních trolejbusů v příštím roce.

Matěj Stach

Podobné články