Menu

Turín se dočká nových tramvají. Půjde o nástupce vozů Sirio

Tramvaj Hitachi pro Turín na vizualizaci výrobce. (foto: Hitachi)
Tramvaj Hitachi pro Turín na vizualizaci výrobce. (foto: Hitachi)
Stáhnout PDF
Tramvaje
28. 05. 2020 18:31
Redakce
1 minuta čtení

Poté, co byla společnost AnsaldoBreda známá výrobou nízkopodlažních tramvají rodiny Sirio převzata společností Hitachi, účastní se výběrových řízení na dodávky nových vozidel (nejen) v Itálii tato společnost. Ta původní model tramvají převedla do svého výrobního programu, avšak jen ve vztahu k projektům, které již byly rozjednány či podepsány.

Tramvaj Hitachi pro Turín na vizualizaci výrobce. (foto: Hitachi)

Konkrétně tak byly tramvaje pod jménem Hitachi Sirio dodávány do italské Florencie a čínského Zhuhai. Výrobce se ale snaží usilovat o další dobývání pozic a prvním úspěchem se stala výhra v zakázce na dodávku až 70 tramvají pro italský Turín.

Hitachi byl vybrán jako dodavatel již v září loňského roku, nicméně uzavření zakázky se táhlo, takže k podpisu smlouvy mohlo dojít až 15. 5. 2020. V poli poražených skončila čtveřice dalších výrobců. Základní kontrakt počítá s dodáním 30 vozů v hodnotě 63,4 mil. € (cca 57 mil. Kč/vůz), přičemž na tramvaje je poskytnuta záruka v délce 4,5 let. Vozidla budou celá financována z dotace centrální vlády, která vytvořila program pro obnovu flotil veřejné dopravy v italských městech. Dalších 40 vozů zůstává jako opce, přičemž také u jejich nákupu by si město rádo sáhlo na peníze ze státní kasy.

Výroba tramvají, z nichž každá má mít délku 28 m, proběhne v závodech Hitachi v Itálii, konkrétně ve městech Neopal, Reggio di Calabria a Pistoia. Dodávky by měly být zahájeny již koncem roku 2021, což je velmi ambiciózní záměr. Tramvaje mají navazovat na původní vozidla rodiny Sirio, kterých bylo od roku 2002 vyrobeno celkem 446 kusů. Charakteristický design slavného studia Pininfarina nahrazují nové křivky, které pocházejí od studia Giugiaro Architettura, což je studio založené v roce 1995 stojící mj. za přestavbou vnitřních prostor nádraží Termini v Římě, fotbalového stadiónu Juventusu, anebo interiéru poslední generace rychlovlaků italských železnic. 

Libor Hinčica

Podobné články