Menu

Nezájem o dodávku vodíkových autobusů pro Řím

Na vodíkovou technologii vsází i Solaris a svými úspěchy na poli dodávek těchto vozů se pochopitelně rád chlubí. Do římského výběrového řízení se však nepřihlásil ani on. V Itálii bude své vodíkové autobusy dodávat do Bolzana. (foto: Solaris Bus & Coach)
Na vodíkovou technologii vsází i Solaris a svými úspěchy na poli dodávek těchto vozů se pochopitelně rád chlubí. Do římského výběrového řízení se však nepřihlásil ani on. V Itálii bude své vodíkové autobusy dodávat do Bolzana. (foto: Solaris Bus & Coach)
Stáhnout PDF
Autobusy
27. 05. 2020 16:34
Redakce
1 minuta čtení

Překvapivého nezájmu ze strany potenciálních dodavatelů se dočkal podruhé ve dvou letech italský Řím. Ten se snaží marně vybrat autobusy s vodíkovým pohonem. Jak už to u podobných projektů bývá, měly být také tyto autobusy pořízeny v rámci vývojového projektu spolufinancovaného Evropskou unií.

Na vodíkovou technologii vsází i Solaris a svými úspěchy na poli dodávek těchto vozů se pochopitelně rád chlubí. Do římského výběrového řízení se však nepřihlásil ani on. V Itálii bude své vodíkové autobusy dodávat do Bolzana. (foto: Solaris Bus & Coach)

Konkrétně se mělo jednat o program 3eMotion, v němž je angažováno celkem 21 společností z šesti evropských států, přičemž účelem projektu je odzkoušet v reálném provozu vodíkové autobusy, a to formou malých testovacích flotil vozidel. Podobné projekty se přitom v rámci Evropy opakují v průběhu posledních 20 let již po několikáté a vždy mají prakticky stejný průběh (nakoupení malé flotily vozů, slavnostní „oznámení o záchraně planety“ a postupné tiché stahování vozidel ze scény s ohledem na vysoké provozní náklady).

Řím se poprvé pokusil pořídit vodíkové autobusy již v lednu 2019, ale neuspěl. Vypsal proto počátkem roku 2020 další tendr, do kterého se ale ani tentokrát nikdo nepřihlásil. Odhadovaná hodnota zakázky činila přes 4 mil. €, takže jeden 12m vodíkový autobus měl vyjít na cca 21,6 mil. Kč, tedy na zhruba čtyřnásobek ceny klasického dieselového autobusu. Polovinu z uvedené sumy měl uhradit Řím, druhou pak EU. Vozidla měla být nasazena na městské lince 781 (Magliana – Termini). Ze záměru ale s ohledem na absenci nabídky prozatím sešlo.

Libor Hinčica

Podobné články