
Za trolejbusy a tramvajemi do Běloruska (2) – Babrujsk a Mohylev
Ve druhém díle seriálu se podíváme do dalších dvou provozů v Bělorusku, které jsou čistě trolejbusové, jmenovitě do Babrujsku a Mohylevu.
Ve druhém díle seriálu se podíváme do dalších dvou provozů v Bělorusku, které jsou čistě trolejbusové, jmenovitě do Babrujsku a Mohylevu.
Více než rok už uplynul od představení novinky v podobě elektrobusu eCitaro, které se stává prvním sériově vyráběným elektrobusem z produkce značky Mercedes-Benz. Dosud sklízel model dílčí úspěchy na domácím (německém) trhu, výrobce se ale koncem července pochlubil prvními objednávkami ze zahraničí.
Dopravní podnik města Brna se chystá nakoupit až 40 sólo trolejbusů vybavených trakčními bateriemi. Vyplývá to z předběžné tržní konzultace, jejíž znění bylo zveřejněno na profilu zadavatele. Výrobci mají možnost se do 20. 8. 2019 vyjádřit, zda by byli schopni splnit nastavené požadavky tendru.
Solaris Bus & Coach získal další zakázku na autobusy InterUrbino v Itálii. Linkové provedení autobusu od Solarisu se nestalo navzdory očekávání takovým tahákem trhu, jak se původně předpokládalo, v okolí Říma se ale Solarisu s tímto modelem nebývale daří.
V následujícím seriálu se podíváme do všech trolejbusových a tramvajových provozů, které se v Bělorusku nacházejí. Jmenovitě se jedná o Babrujsk (Tb), Brest (Tb), Homel (Tb), Grodno (Tb), Minsk (Tb + T), Mazyr (T), Navapolack (T) a Vitebsk (Tb + T). První díl je věnován dvěma městům, která obě disponují pouze jedinou tramvajovou tratí, jejichž původní účel byl přitom totožný: zřízeny byly tyto tratě primárně za účelem přepravy cestujících do tehdy čerstvě vybudovaných průmyslových areálů.
Trolejbusy Škoda 14 a 15 Tr (a jejich modernizované varianty) postupně vyklízejí pozice modernějším vozidlům. Legendární „čtrnáctky“ a „patnáctky“ končí také ve slovenské Žilině. Kapitola jejich provozu se uzavře dne 17. 8. 2019, kdy je na odpolední hodiny naplánována slavnostní rozlučka.
Francouzské město Caen zahájilo slavnostně podruhé za sedmnáct let provoz na zbrusu novém systému tramvají. Zatímco původně byly provozovány ve městě tzv. tramvaje na pneumatikách, nyní se v ulicích města objevily klasické tramvajové vozy.
Italský Milán se dočkal v polovině června 2019 dodání prvního nového trolejbusu typu Solaris Trollino 18 s elektrickou výzbrojí od německé společnosti Kiepe Electric. Celkem si místní dopravce ATM objednal 80 nových trolejbusů.
Společnost Bozankaya, která nedávno uspěla v tendru na dodávku nových tramvají pro rumunské město Temešvár, je blíže dalšímu historickému úspěchu na trhu Evropské unie. A to opět v Rumunsku.
Ve španělské Barceloně oznámili záměr na propojení dvojice existujících tramvajových systémů, které jsou doposud provozovány separátně ve vzdálenosti cca 4 km. Projekt byl ze strany města schválen dne 23. 7. 2019 a počítá s vytvořením nové trasy podél ulice Avinguda Diagonal.