
Pya’e Porã aneb fiasko metrobusového projektu v Asunciónu
Tímto článkem zamíříme až do daleké Paraguaye, a sice jejího hlavního města Asunciónu, které má přes půl milionu obyvatel.
Tímto článkem zamíříme až do daleké Paraguaye, a sice jejího hlavního města Asunciónu, které má přes půl milionu obyvatel.
Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou se definitivně rozloučil s dvojicí vozů T2R, které dosloužily v provozu s cestujícími dne 17. 11. 2018. Tramvaje, jež byly poslední svého typu v pravidelném provozu na světě, čeká oprava, po níž zamíří do Prahy. A zde se do pravidelného provozu zase vrátí. Než se tak stane, vezmou to oklikou přes Ostravu, čímž se vrátí na místo svého původního působení.
V Brazílii bylo v minulosti trolejbusových provozů hned několik. Dnes už existují jen dva, respektive tři. Jeden, v Santos, doslova přežívá, druhý, v sousedním São Paulu, který se de facto skládá ze dvou samostatných systémů, také nemá budoucnost zajištěnou. Právě do druhé zmíněné lokality, kde trolejbusy letos slaví své sedmdesátiny, se nejprve vypravíme.
Táhnoucí se výběrové řízení na tramvaje pro polskou Varšavu má podle očekávání svého vítěze v podobě korejské společnosti Hyundai Rotem. Ta se může těšit, že do polské metropole dodá až 213 tramvají.
Elektrobus od Alstomu známý pod obchodním jménem Aptis zamířil na testování do Španělska. Zde se objeví po dobu 6 týdnů na testování v Barceloně, Madridu a Vigu. Jako první si vůz zapůjčila Barcelona, od 4. 2. 2019 bude vůz k vidění v Madridu a od 14. do 22. 2. ve městě Vigo.
Brněnský Dopravní podnik vytvořil anketu, v jejímž rámci může veřejnost navrhnout nové jméno pro dvoučlánkové tramvaje, které bude DPMB na základě technické dokumentace kompletovat ve svých ústředních dílnách. Jednat se přitom nebude o zcela nový typ vozidla, ale o vozy typu EVO2, které tak už fakticky své pojmenování mají, a to včetně přezdívky, neboť vozy z rodiny EVO jsou všeobecně přezdívány už několik let „Evička“.
Krakovský DP se rozhodl využít opce na dodání tramvají Tramino, které má do města dodat společnost Solaris Tram, jež je však už ve 100% vlastnictví švýcarského Stadleru (resp. jeho dceřiné firmy Stadler Polska).
Společnost SOR Libchavy vůbec poprvé na polském trhu uspěla se svými plynovými midibusy. Dopravci PKM v Tychách (Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Sp. z o.o. w Tychach) dodá celkem 8 vozů SOR BNG 10,5.
Jedna z největších zakázek v historii plzeňské Škodovky je u konce. Z Plzně odešla dne 4. 2. 2019 poslední z 250 tramvají Škoda 15T ForCity Alfa, které si pražský DP objednal v roce 2005. V soutěži na nová vozidla byla tehdy Škoda Transportation jediným uchazečem, který předložil kompletní (a tudíž hodnotitelnou) nabídku.
Polský výrobce PESA dodá další tramvaje do bulharské metropole. Smlouvu na dalších 13 vozů podepsal místní dopravní podnik Stolichen Elektrotransport EAD dne 29. 1. 2019. Celková hodnota kontraktu je 22,8 mil. €. Za tuto sumu obdrží Sofie celkem 13 vozů. Jeden vůz tak vychází na zhruba 44 mil. Kč. PESA porazila v tendru Škodovku, která byla původně vyhlášena jako vítěz.