
Vychází číslo 3/2019 časopisu Československý Dopravák
Postupně od 19. 9. 2019 je distribuováno číslo 3/2019 časopisu Československý Dopravák. V časopise je opět věnován velký prostor bateriovým technologiím.
Postupně od 19. 9. 2019 je distribuováno číslo 3/2019 časopisu Československý Dopravák. V časopise je opět věnován velký prostor bateriovým technologiím.
Ve středu 25. září 2019 DPP zahájí pravidelný provoz trolejbusu EKOVA ELECTRON 12T v běžném provozu režimu s cestujícími. Tento bateriový trolejbus s trakční výzbrojí Cegelec TV Europulse bude jezdit na lince č. 58 z Palmovky do Letňan po dobu jednoho měsíce. Testování poslouží DPP nejen k výběru vhodné konfigurace vozidla, ale i pro nastavení optimálních provozních parametrů a zajištění provozních dat. Garantovaný dojezd trolejbusu na baterie bez elektrického vytápění je 18 km, s vytápěním 12 km.
Dne 21. září 2019 si Bratislava připomněla jedno významné výročí. Před 110 lety, přesně 19. července, v jejích ulicích vyjely první trolejbusy.
Přes 100 miliard korun (přibližně 4 mld. €) by měla být cena za skupinu Arriva, o jejímž prodeji se dlouhodobě spekuluje. Podle článku amerického Bloombergu se o firmu momentálně ucházejí 3 uchazeči z řad investičních fondů, některé jiné zdroje ale hovoří i o pěti firmách.
Polský Krakov vypsal na jaře další výběrové řízení na dodávku nových tramvají, a to v celkovém počtu až 60 vozů do délky 30–37m. Nabídky měly být původně předkládány do 19. 6. 2019, termín byl ale několikrát posunut, a to až na polovinu září.
Ukrajinská Oděsa se pochlubila svou novou modernizací vycházející z modelu T3 KVP představeného v loňském roce. Zatímco v případě tramvaje T3 KVP známé pod jménem Odissey se jednalo o sólo vůz s nízkopodlažní částí, nově představená tramvaj je koncipována jako tříčlánkový vůz.
V Ostravě se v sobotu 21. 9. 2019 potká několik historických autobusů Karosa. Vozidla budou od 9.00 do 11.00 k vidění na autobusovém nádraží ve Velké Polomi u Ostravy, odkud se přesunou do areálu Dolních Vítkovic nedaleko centra Ostravy. Zde budou k vidění vozidla od cca 12.00 do 17.00.
Ambiciózní projekt modernizující část petrohradské tramvajové sítě s pomocí soukromého kapitálu se 1. září 2019 dočkal svého nejvýznamnějšího milníku. Všechny naplánované čtyři linky byly totiž s platností od onoho dne spuštěny v plném objemu.
Dne 10. 9. 2019 dorazila do bolivijského města Cochabamba první z celkem 12 tramvají Stadler Metelica určených pro místní nový tramvajový provoz, který bude sestávat z celkem tří linek o celkové délce více než 40 km. Tyto linky byly označeny barvami, a sice zelenou, žlutou a červenou. Každá z linek má svou vlastní trať.
Tramvaj 71-911EM známá pod obchodním jménem „Lvíček“ (rusky Львёнок, mezinárodně Lionet) získala svého prvního zákazníka. V loňském roce představený prototyp, který se ukázal i na veletrhu InnoTrans v Berlíně, byl testován nejprve v Petrohradě, poté v Permu a nakonec zamířil do Moskvy, kde ale prozatím není nasazován do provozu s cestujícími. Sériová vozidla si v mezičase objednalo město Ulan-Ude.