
Návrat trolejbusů do Čeng-čou
10milionové hlavní město provincie Che-nan, Čeng-čou, se připravuje na návrat trolejbusů. Poté, co byl původní trolejbusový provoz otevřený v roce 1979 dne 2. ledna 2010 ukončen, se letos otevře nový.
10milionové hlavní město provincie Che-nan, Čeng-čou, se připravuje na návrat trolejbusů. Poté, co byl původní trolejbusový provoz otevřený v roce 1979 dne 2. ledna 2010 ukončen, se letos otevře nový.
Čínský Peking po redukci trolejbusové dopravy v Moskvě převzal štafetu největšího provozovatele trolejbusů na světě. A jen tak mu ji asi nikdo nevezme. Trolejbusům se v čínské metropoli v posledních letech nebývale daří a zažívají boom především díky nasazování na nejvytíženější linky ve městě v rámci tzv. BRT koridorů.
Zhruba 50tisícové město Chieti ležící v italském regionu Abruzzo (nedaleko od pobřežní Pescary) se už několik let pyšní obnoveným trolejbusovým provozem. Ten má momentálně podobu jedné hlavní trati o délce 9,6 km spojující kostel Sant’Anna ve východní části města, která je převážně historická a umístěná na kopci, s nemocnicí lokalizovanou v západní, novější části města, jež je zeměpisně položena níže, přičemž z této hlavní trati ještě v západní části města vychází cca 2km odbočka směřující dále na sever. Po ní ovšem trolejbusy nejezdí, třebaže byla v tomto století postavena jako zcela nová. To ovšem místní politiky zřejmě nijak nevzrušuje, nebo se chystají dokončit léta plánovaný projekt, a sice zakruhování hlavní trati, čímž se v Chietu vytvoří trolejbusový prstenec.
Nejbohatší ze sedmi členských států Spojených arabských emirátů, Abu Dhabi (česky též Abú Zabí), musí ve veřejné dopravě stále spoléhat jen na služby městských autobusů. Plány na vybudování linky metra a dvou tramvajových tras, jež by měly tvořit páteř veřejné dopravy ve městě, byly několikrát odsunuty.
Společnost Solaris Bus & Coach se pochlubila pozitivními výsledky na španělském trhu. Solaris, byť vyrábějící v Polsku a historicky založený jako polská společnost, je dnes součástí španělské skupiny CAF, která na Pyrenejském poloostrově jasně dominuje v dodávkách kolejových vozidel.
Na tento rok byla v Českých Budějovicích naplánována velká investiční akce, o které se hovořilo přinejmenším již před pěti léty.
Švédské Volvo nabízí v Evropě své městské autobusy pouze v provedení hybridních vozů a elektrobusů. Hybridy jsou pak k dispozici ve dvou základních variantách. První je označována jako Volvo 7900 Hybrid, druhá poté jako Volvo 7900 Electrci Hybrid (odvozené jsou pak i článkové verze). Základní rozdíl spočívá v řešení hybridního pohonu.
Prototypový trolejbus Ekova Electron 12T se po úspěšném odzkoušení v Praze, kde byl vůz nasazen na linku číslo 58 od září 2019 do března 2020, vydal na pokračování svého testovacího turné do Plzně. Zde poprvé vyjel dne 14. 4. 2020 na dočasně zřízenou linku číslo 19.
Americká Philadelphie se mohla pochlubit do nedávna stále provozem legendárních tramvají koncepce PCC na lince číslo 15. Od konce ledna je však jedna z hlavních atrakcí pro fanoušky veřejné dopravy ve městě nahrazena autobusy. Údajně pouze dočasně.
Nizozemský dopravce Connexxion podepsal dohodu s polským výrobcem autobusů Solaris Bus & Coach ze skupiny CAF, která předpokládá dodání celkem 20 vodíkových autobusů Urbino 12 hydrogen. Do provozu by měly být autobusy zařazeny koncem roku 2021.