
Do Rimini dorazil první nový trolejbus
Tento týden dorazil do Rimini po velkém zpoždění, nastartovaném již dávno před aktuální zdravotní krizí, první z 9 objednaných kloubových trolejbusů Exqui.City 18 Trolley belgické firmy Van Hool.
Tento týden dorazil do Rimini po velkém zpoždění, nastartovaném již dávno před aktuální zdravotní krizí, první z 9 objednaných kloubových trolejbusů Exqui.City 18 Trolley belgické firmy Van Hool.
Nedávno jsme informovali o tom, že ruská společnost PK Transportnyje sistěmy pracuje na vývoji první ruské tramvaje s celohliníkovou konstrukcí, z níž je momentálně v nejpokročilejším stádiu stavby střední článek (půjde o tříčlánkový vůz 71-931M, známý jako Vitzjat). Nejedná se však o jedinou novinku, kterou tento výrobce chystá. Společnost nyní představila první vizualizaci úzkorozchodné tramvaje, kterou plánuje vyrábět.
22 let po vyrobení se vrátil zpět do ČR trolejbus Škoda 14 TrE ev. č. 9803. Do Ameriky putoval jako skelet se sadou dílů, jejichž finální montáž probíhala až v USA v Hunt Valley poblíž Baltimoru ve státě Maryland. Do ČR se vrací jako kompletní trolejbus po dlouhých letech spolehlivé služby v daytonském DP.
Společnost Volvo Buses se pochlubila úspěch v oblasti dodávek svých elektrobusů. Pro dopravce Vy Buss AB dodá celkem 49 článkových elektrobusů, které budou nasazeny do města Jönköping na jihu Švédska. K dodání vozidel by mělo dojít v létě 2021.
Trolejbus Škoda 14 TrE na své plavbě z USA do České republiky dorazil do Evropy. Vůz, jenž 21. 5. 2020 opustil přístav v Charlestonu, se se zastávkou v New Yorku vydal přes Atlantský oceán na palubě lodi Orion Highway a krátce po půlnoci na 7. 6. 2020 vplul do Lamanšského průplavu. Po minutí břehů Belgie a Nizozemska zakotvila loď ráno dne 9. 6. 2020 zhruba 50 km od německého Bremerhavenu, kde společně s dalšími plavidly čekala na uvolnění místa v přístavu. Okolo poledne dne 10. 6. 2020 se dala do pohybu a vpodvečer kolem čtvrt na šest doplula do svého cíle.
Vypadalo to jako výborný nákup, navíc s puncem ekologického přínosu pro město a v netradičním technickém řešení. Skončilo to však nebývalou ostudou a problémy na straně dopravce. Řeč je o 40 hybridních autobusech Solbus, které si dopravce postupně pořídil od listopadu 2015 do února 2016.
Rada hl. m. Prahy schválila dne 8. 6. 2020 záměr elektrifikace čtyř autobusových linek (č. 131, 137, 176 a 191) pomocí parciálních trolejbusů. Převedení zmíněných linek na trolejbusy je v souladu s dříve schválenou koncepcí využití alternativních paliv v podmínkách autobusové dopravy DPP, která počítá ve větší míře právě se zapojením parciálních trolejbusů. Doplňkem na dalších trasách mají být elektrobusy a hybridní autobusy, předpokládá se i testování vodíkové technologie.
Už na počátku 70. let byl v Karose Vysoké Mýto zahájen vývoj nového typu autobusu s odvozenými variantami pro městskou, linkovou i dálkovou dopravu, který vstoupil do historie jako řada Karosa 700. První dva funkční vzorky v linkovém provedení (tehdy označené jako typ C 733) byly dokončeny v letech 1973 a 1974, načež následovala výroba dvojice prototypů (již s označením C 734) dokončená v roce 1975. Sériová výroba linkových Karos byla zahájena v roce 1981 a ukončena v roce 1997.
Město Cuenca se konečně dočkalo zprovoznění svého tramvajového provozu. Jeho stavba přitom byla zahájena již v roce 2013 a termín otevření byl kvůli špatné koordinaci projektu (absence řady studií, na jejichž dokončení se muselo čekat) několikrát odložen. Problémy způsobovalo také prodražení projektu, které nechtěla centrální vláda platit a které vedlo až k odstoupení původního stavebního konsorcia od smlouvy.
Loni vypsanou veřejnou zakázku na nové soupravy pro ukrajinský Charkov vyhrál čínský podnik CRRC Tangshan Co., Ltd. Do výběrového řízení se přihlásil i ukrajinský Krjukovskij vagonostrojitělnyj zavod (dále jen “KVSZ”), jenže jeho nabídka byla cenově vyšší, a tak prohrál.