
Volvo dodá 128 hybridů do Bruselu
Evropská metropole Brusel se dočká dalších 128 hybridních autobusů z produkce Volva. Městský dopravce STIB-MIVB podepsal se švédským výrobcem smlouvu, která vychází z původního rámcového kontraktu z roku 2018.
Evropská metropole Brusel se dočká dalších 128 hybridních autobusů z produkce Volva. Městský dopravce STIB-MIVB podepsal se švédským výrobcem smlouvu, která vychází z původního rámcového kontraktu z roku 2018.
Na konci dubna 2020 byly po zhruba třech měsících dokončeny dodávky 70 nových parciálních trolejbusů typu MAZ-203T70 pro hlavní město Běloruska (o zahájení dodávek jsme informovali zde). Nové vozy byly rozmístěny do všech 4 trolejbusových vozoven, které v Minsku jsou (nesou čísla 2 až 5, ta s číslem 1 fungovala v letech 1972—2006).
Po necelých dvou letech se v provozu na lince PID 290690, nazvané jednoduše Cyklobus, znovu objevila záložní Karosa B 732.20 ev. č. 1108. Ta na trase tradičně obsluhované dopravcem Martinem Uherem z Mníšku pod Brdy zastoupila neméně zajímavý prototyp Karosy B 951 s převodovkou ZF, který je na Cyklobus nasazovaný turnusově.
Tverský závod PK TS (Transportnyje sistěmy) dokončil lakování středního článku první tramvaje Vitjaz’-M (71-931M), která bude vyhotovena s hliníkovou vozovou skříní. Jde o první tramvaj v Rusku, u níž bude celohliníková konstrukce použita.
V Petrohradu proběhla ve čtvrtek 28. 5. 2020 za účasti médií slavnostní prezentace nových trolejbusů Admiral 6281, které v Engelsu v areálu Trolzy vyrábí Engel’sskij zavod električeskogo transporta, odštěpný závod PK “Transportnyje Sistěmy”.
Dne 28. 5. 2020 se v ulicích Bratislavy poprvé objevil trolejbus Škoda Sanos, který prošel náročnou renovací v místním dopravním podniku. Vůz si svou premiéru před veřejností odbyl již v září loňského roku, kdy byl prezentován v rámci oslav výročí trolejbusové dopravy. Tehdy však nebyl vůz ještě zcela dokončen, a tak mj. nemohl vyrazit do ulic a účastnit se slavnostního konvoje.
Poté, co byla společnost AnsaldoBreda známá výrobou nízkopodlažních tramvají rodiny Sirio převzata společností Hitachi, účastní se výběrových řízení na dodávky nových vozidel (nejen) v Itálii tato společnost. Ta původní model tramvají převedla do svého výrobního programu, avšak jen ve vztahu k projektům, které již byly rozjednány či podepsány.
Překvapivého nezájmu ze strany potenciálních dodavatelů se dočkal podruhé ve dvou letech italský Řím. Ten se snaží marně vybrat autobusy s vodíkovým pohonem. Jak už to u podobných projektů bývá, měly být také tyto autobusy pořízeny v rámci vývojového projektu spolufinancovaného Evropskou unií.
Turecký Durmazlar se snaží dosáhnout dohody s polským Olsztynem na změně parametrů smlouvy uzavřené v roce 2018, v jejímž rámci má výrobce dodat celkem 12 vozů z rodiny Panorama. První z tramvají byla do Olsztynu již dodána v polovině února a zahájila zkušební jízdy, přičemž při jedné z nich počátkem března 2020 zvládl vůz vykolejit na spojovací trati do vozovny. Jízda však byla vykonávána mimo harmonogram dozorovaného zkušebního provozu. Na zbylých 11 vozů Olsztyn prozatím čeká.
V pondělí 18. května 2020 byla do provozu v severočeském „městě kašen“ poprvé nasazena další pětice parciálních trolejbusů, které mají spolu se stejně početnou dodávkou z roku 2018 a rovněž pětikusovou sérií plánovanou na rok 2021 zcela vymýtit v lázeňském městě autobusy s dieselovými motory.