
Komfortní autobus MAN pro společnost VIP line s logem ŠKODA Auto
Pasažéry společnosti VIP line bude vozit moderní autobus MAN Lion´s Coach. Z velké části půjde o dopravu pro společnost ŠKODA Auto.
Pasažéry společnosti VIP line bude vozit moderní autobus MAN Lion´s Coach. Z velké části půjde o dopravu pro společnost ŠKODA Auto.
Nejen Francie je příkladem renesance tramvajové dopravy. O rozvoji kolejové elektrické dopravy by mohli přednášet také v Turecku. Před rokem 1990 bychom v zemi půlměsíce nenašli jediný tramvajový provoz, dnes jich zde k existuje již 9.
Při návštěvě města Lyon neuniknou pozornému dopravnímu cestovateli na plánku sítě MHD dvě krátké linky, označené jako F1 a F2. Jak lze tušit podle písmena F, jedná se o lanové dráhy (Funiculaire).
Uzbecké hlavní město Taškent zrušilo v loňském roce svůj tramvajový provoz (psali jsme například zde) a jedinou kolejovou městskou dopravou ve městě tak zůstaly jen tři trasy metra. Brzy by k nim měla přibýt nová čtvrtá linka, která však má být řešena jako nadzemní.
V říjnu a v prosinci 2016 představilo Volvo svůj koncept nabíjení elektrobusů a plug-in hybridních autobusů, pro nějž se používá obchodní jméno OppCharge. Jedná se – jak už lze z názvu při znalosti angličtiny odvodit – o princip průběžného nabíjení, který předpokládá opakované nabíjení vozidel během dne (opportunity charging). Prezentace nového systému nabíjení se konala v říjnu ve švédském Göteborgu a v prosinci krátce před Vánoci také v Lucembursku ve městě Bertrange na jihozápadě země.
RYCHLODRÁHA BRATISLAVA ROK 1988 – takový nápis na sobě nesl základní kámen, který byl v roce 1988 umístěn do prostoru budoucí stanice bratislavského metra „Dunaj“, jež měla být situována – jak už její název napovídá – nedaleko Starého mostu přes Dunaj (na levém břehu řeky, tedy na straně centra města).
Stále větší zájem mají dopravci v tuzemsku i v zahraničí o trolejbusy ze Škody Electric, které disponují bateriovým pomocným pohonem. Díky němu mohou obsluhovat i úseky linek bez trolejového vedení. Do západočeské metropole Plzně dodá Škoda Electric kromě dříve objednaných sedmi trolejbusů dalších devět těchto moderních vozidel.
Jak jsme informovali na našich webových stránkách, podepsal ostravský dopravní podnik 30. 12. 2016 smlouvu s výrobcem Stadler na dodávku nových tramvají. Ty by měly koncepčně vycházet z vozidel s obchodním názvem Metelica, jež jsou produkovány v Bělorusku pro východní trhy. Na profilu zadavatele byla již publikována smlouva na dodávku vozidel. Z ní je možné vyčíst některé bližší údaje o vozidle.
Společnost Scania zahájila testování nového indukčního nabíjení ve švédském městě Södertälje nedaleko Stockholmu. Jedná se o první zařízení tohoto typu, které bylo v severském regionu pro nabíjení autobusů použito.
V září 2016 představil Mercedes-Benz (potažmo EvoBus) své nové Conecto – městský nízkopodlažní autobus určený především pro provozovatele z východní (dle dělení před r. 1989) a jihovýchodní Evropy a vybraných asijských trhů. Jedny z prvních vyrobených sériových vozů zamířily do České republiky, a to konkrétně ke skupině ICOM transport, která na autobusy s logem Mercedesu vsází dlouhodobě.