
Rychlodrážní tramvaj v argentinské Mendoze
Dnes se podíváme znovu do Jižní Ameriky, a to na projekt zvaný "Metrotranvía de Mendoza", o kterém jsme se zmínili v našem článku o tramvajích na pneumatikách v Medellínu.
Dnes se podíváme znovu do Jižní Ameriky, a to na projekt zvaný "Metrotranvía de Mendoza", o kterém jsme se zmínili v našem článku o tramvajích na pneumatikách v Medellínu.
Netradiční dopravní prostředek s netradičním výrobcem a provozovatelem získalo čínské město Šen-čen do svého systému veřejné dopravy. Ve městě byla dne 13. 10. 2016 zprovozněna nová linka monorailu.
Súkromný dopravca RegioJet nadviazal spoluprácu s troma autobusovými dopravcami na východnom Slovensku – SAD Humenné, SAD Prešov a BUS Karpaty. Štartujú spolu nový model spolupráce na nadväzných autobusových spojoch k a od vlakov RegioJet.
Společnost Solaris Bus & Coach uspěla v roce 2015 se svými tramvajemi v německém Lipsku, kam by měla dodat až 41 vozidel o délce 38 m zcela odlišné koncepce, než tomu bylo v případě doposud vyrobených modelů pro jiné německé a polské provozovatele.
Chemnitzský model – v originále Das Chemnitzer Modell – představuje systém vlakotramvají, které mají přejíždět mezi tramvajovou a železniční sítí. Systém je rozdělen do celkem 6 etap.
Švédský Göteborg oznámil vítěze tendru na dodávky nových tramvají. Stala se jím společnost Bombardier, který dodá celkem 40 vozů z rodiny Flexity vybavené elektrickou výzbrojí VosslohKiepe.
Čínská společnost BYD, která se zabývá (mimo jiné) výrobou elektrobusů, potvrdila dřívější spekulace o umístění svého nového výrobního závodu na montáž vozidel v Maďarsku.
Ještě v roce 1975 žilo v Dubaji okolo 180 000 obyvatel. O čtyři desítky let později bychom jich napočítali okolo 2,5 miliónu. Jedno z nejrychleji se rozvíjejících se měst, jež je stále častěji populárním cílem dovolených i pro české turisty, se muselo až do roku 2009 obejít bez kolejové městské dopravy. Teprve 9. 9. 2009 byl spuštěn provoz na první části červené trasy metra, kterou v roce 2011 doplnila i zelená linka. Dnes má metro v Dubaji dvě trasy o celkové délce 74,6 km.
Dne 6. 5. 2016 zažilo americké město Kansas City po 59 letech návrat k tramvajím. Pro obsluhu jediné linky dlouhé 3,1 km (s deseti zastávkami a částečně jednokolejným vedením) byly dodány 4 tramvaje typu CAF Urbos 3. Očekávalo se, že denně využije služeb tramvají průměrně okolo 2 700 pasažérů. Ukázalo se však, že tento údaj byl značně podhodnocen a nyní se město snaží získat co nejdříve další vozidla.
V posledních letech začaly na Ukrajinu mířit ojeté trolejbusy i z jiných zemí než jen z ČR a SR (podrobně jsme o ex-českých a slovenských trolejbusech na Ukrajině psali v čísle 1/2016). Výčet to přitom není zrovna zanedbatelný