
První kloubový parciální trolejbus v Solingenu
V létě roku 2016 si podnik Stadtwerke Solingen (SWS) objednal čtyři kloubové parciální trolejbusy.
V létě roku 2016 si podnik Stadtwerke Solingen (SWS) objednal čtyři kloubové parciální trolejbusy.
Po třech letech projede ulicemi východoslovenské metropole trolejbus. Trolejbusová doprava v Košicích byla zastavena dne 30. 1. 2015 a nahrazena autobusy. Snahy o zastavení provozu přitom bylo možné zaznamenat již delší dobu před tímto termínem. Ke snesení trolejbusové sítě po zastavení provozu ale nedošlo, naopak byly paradoxně některé úseky modernizovány, neboť byly již dříve zahrnuty do plánu na rekonstrukce tramvajových tratí ve městě, které byly spolufinancovány EU.
Po druhé světové válce trpěla Vídeň, stejně jako většina poválečných tramvajových provozů, nedostatkem vozidel. Nepříznivou situaci pomohly zmírnit nákupy tramvají, které byly odkoupeny jako ojeté z USA.
Polský Solaris Bus & Coach potvrdil, že se pouští do stavby 24 m dlouhého tříčlánkového trolejbusu. O výrobě tříčlánkových vozů od Solarisu se v minulosti opakovaně hovořilo, a to jak v souvislosti s trolejbusy, tak s autobusy. Nyní firma potvrdila, že na vývoji takového vozidla skutečně pracuje.
Škoda Electric získala novou exportní zakázku – dodá trolejbusy pro rumunské město Galati. Jde už v pořadí o druhý kontrakt pro tamní dopravní podnik. Loni plzeňská společnost pro Galati dodala celkem čtrnáct vozidel typu Škoda 26Tr za zhruba 150 milionů korun.
Také Ostrava se zařadila po bok dalších českých měst, která se rozhodla vsadit na tzv. parciální trolejbusy, tedy na trolejbusy vybavené dostatečně výkonnými bateriemi pro možnost opakované jízdy (tzn. několikrát během jednoho dne) na úsecích mimo trolejové vedení.
Po čase se opět povídáme na přehled toho nejzajímavějšího, co se na Ukrajině za poslední měsíce na poli investic do trolejbusové a tramvajové dopravy odehrálo.
Ve městě Freital (cca 40.000 obyvatel) v bezprostřední blízkosti Drážďan existoval jeden nezvyklý tramvajový provoz, který byl později začleněn pod městskou dopravu v Drážďanech. Šlo o nedlouhou úzkorozchodnou trať v části Deuben (do roku 1921 šlo o samostatnou obec).
Společnost Bombardier v říjnu 2016 oznámila, že vyhrála tendr na dodávku 40 tramvají pro švédské město Göteborg. Zakázka v hodnotě cca 140 mil. € je realizována ve spolupráci s firmou Kiepe Electric, která dodává pro vozidla elektrickou výzbroj. Součástí kontraktu je také opce na dodání dalších až 60 vozů.
První z celkem 119 objednaných tramvají Bombardier Flexity Wien je již testována na kolejích vídeňského DP Wiener Linien, prozatím však jen v uzavřeném areálu ústředních dílen, kam byl přepraven první z vozů ev. č. 301 z vídeňské továrny Bombardieru.