Menu

Ukrajinský Etalon hodlá vstoupit do výroby tramvají

Ukrajina byla v posledních letech zásobena částečně novými vozidly (což se týkalo hlavně Kyjeva), modernizovanými (například v Oděse), ale hlavně ojetými zejména z ČR, SR a Německa. Stále ale s ohledem na dlouhodobé podfinancování existuje napříč městy dostatek vozů, které by si zasloužily již odejít do důchodu… Prostor pro nové výrobky tedy existuje, hlavní otázka je ale pořád stejná – kde na ně sehnat peníze? (foto: Libor Hinčica)
Ukrajina byla v posledních letech zásobena částečně novými vozidly (což se týkalo hlavně Kyjeva), modernizovanými (například v Oděse), ale hlavně ojetými zejména z ČR, SR a Německa. Stále ale s ohledem na dlouhodobé podfinancování existuje napříč městy dostatek vozů, které by si zasloužily již odejít do důchodu… Prostor pro nové výrobky tedy existuje, hlavní otázka je ale pořád stejná – kde na ně sehnat peníze? (foto: Libor Hinčica)
Stáhnout PDF
Nezařazené
31. 12. 2018 09:40
Redakce
1 minuta čtení

Ukrajinská korporace Etalon nedávno představila svůj nový 100% nízkopodlažní autobus „Astra“ (A12210), s nímž by ráda výhledově dobývala také trhy Evropské unie. Kromě výroby autobusů a trolejbusů ale nyní firma zamýšlí vstoupit také do dalšího odvětví v rámci veřejné dopravy – výroby tramvají.

Ukrajina byla v posledních letech zásobena částečně novými vozidly (což se týkalo hlavně Kyjeva), modernizovanými (například v Oděse), ale hlavně ojetými zejména z ČR, SR a Německa. Stále ale s ohledem na dlouhodobé podfinancování existuje napříč městy dostatek vozů, které by si zasloužily již odejít do důchodu… Prostor pro nové výrobky tedy existuje, hlavní otázka je ale pořád stejná - kde na ně sehnat peníze? (foto: Libor Hinčica)

Skrze jeden ze svých podniků se už dnes Etalon (celkem sdružuje 21 samostatných právnických osob) podílí na opravách starších tramvají typu T3. Pro rok 2019 ovšem firma oznámila, že se hodlá pustit do vývoje vlastní částečně nízkopodlažní skříně, která by měla sloužit jako náhrada tramvají typů T3 a T3M (což na Ukrajině znamená T6B5). Výroba tramvají by měla probíhat ve společnosti ČAZ ve městě Černihiv (ЧAЗ; Чернігівський автозавод). Tento závod má být pro potřeby výroby tramvají odpovídajícím způsobem upraven, neboť doposud opouštějí jeho brány pouze „maršrutky“.

Kromě výroby tramvají koketuje výrobce také s možností vývoje 18m městských autobusů a trolejbusů (na bázi modelu A12210 „Astra“, s čínskými partnery pak firma na podzim jednala o výrobě elektrobusů a delší dobu je již řešena otázka výroby parciálních trolejbusů.

Libor Hinčica

Podobné články