
Vodíková tramvaj v Petrohradě
V poledne 1. listopadu 2019 vyjela ze vrat 1. petrohradské vozovny na Moskevské třídě první ruská tramvaj poháněná pomocí vodíku. Zvenku na tento fakt upozorňují symboly i s chem. značkou H2.
V poledne 1. listopadu 2019 vyjela ze vrat 1. petrohradské vozovny na Moskevské třídě první ruská tramvaj poháněná pomocí vodíku. Zvenku na tento fakt upozorňují symboly i s chem. značkou H2.
Ve středu 29. 5. 2019 byla zástupci DPMB, a. s. podepsána kupní smlouva s Dopravním podnikem hlavního města Prahy o odkoupení 10 kusů ojetých tramvají typu T6A5, a to pražských ev. č. 8613, 8646, 8652, 8656, 8664, 8666, 8676, 8681, 8686 a 8688. Celková cena činila 3 506 500 Kč bez DPH.
Hlavní město Běloruska míní masivně investovat do trolejbusové dopravy. Ačkoli se ještě v Minsku před nedávnem skloňovala možnost rušení trolejbusů ve prospěch elektrobusů, radnice nakonec usoudila, že by se nejednalo o rozumný krok a bude oba druhy dopravy rozvíjet současně. Tamní dopravní podnik Minsktrans v říjnu 2019 oznámil, že do roku 2022 míní nakoupit 890 autobusů a elektrobusů, 810 trolejbusů a 50 tramvají.
Pozdě, ale přece. Dne 31. října 2019 okolo 14:50 byla v Solingenu přestřihnutím symbolické pásky slavnostně zahájena trolejbusová doprava na dosud autobusové lince 695 Meigen – Abteiweg, která má být první vlaštovkou v deklarovaném úsilí města postupně převést místní provoz MHD výhradně na bedra trolejbusů. Elektrifikace této linky se děje s pomocí parciálních trolejbusů.
Dne 30. 10. 2019 schválila rada města Oděsy úvěrovou dohodu, která byla podepsána mezi místním dopravním podnikem Oděsgorelektrotrans, Evropskou investiční bankou (EIB) a ukrajinskými ministerstvy financí a infrastruktury dne 23. 10. 2019. Předmětem této dohody je poskytnutí 20 milionů eur oděskému DP ze strany EIB, a to za účelem nákupu moderních tramvají.
(Upraveno 1. 11. 2019, 21:44) Necelý rok. Tolik času potřebovala Claudia Sheinbaum od svého nástupu do čela radnice hlavního města Spojených států mexických, Ciudad de México, k tomu, aby mohla veřejnosti reálně doložit, že její proklamace rehabilitovat trolejbusovou dopravu ve městě nebudou jen planým slibem. Po dodávce prvního trolejbusu Yutong v měsíci září se totiž na konci října 2019 rozběhly sériové dodávky dalších vozidel.
Italské město Savona, které má momentálně více než 60 tisíc obyvatel, se rozhodlo, že se pokusí zažádat u Ministerstva infrastruktury a dopravy dotace na projekt, který po dlouhá léta zůstává neuskutečněným snem řady tamních politiků: výstavba trolejbusové sítě.
Dne 30. října 2019 došlo k podpisu smlouvy mezi ukrajinským podnikem KP «Mariupol’skoje tramvajno-trollejbusnoje upravlenije» a Belkommunmašem, respektive jeho ukrajinským dealerem BKM-Ukraina, na základě které běloruský podnik dodá 57 klasických a 15 parciálních trolejbusů.
Před 34 lety – v roce 1985 – došlo k prvnímu většímu vyřazení tramvají typu T3 v Praze. Vozidla tehdy byla nahrazena novými tramvajemi, kterými byly nové vozy téhož typu (resp. ve verzi T3SUCS). Tramvaje T3 stále tvoří významnou část flotily vozového parku tramvají v Praze a i přes nákup nových vozů Škoda 15T ForCity Alfa (celkem 250 vozů) ještě nebude dlouho možné vytěsnit vozy zcela ze služby cestujícím. Naopak se plánuje jejich další hloubková modernizace.
První z pěti objednaných trolejbusů Škoda 32 Tr dorazil dne 29. 10. 2019 do Pardubic na silničním trajleru. Trolejbusy si pardubický DP objednal v loňském roce. V tendru na jejich dodání byla jediným účastníkem Škoda Electric, která nabídla jeden vůz za necelých 10,5 mil. Kč.