Menu

V Praze poprvé vyjelo „dvojče“ vozů T2R

Souprava tramvají T2R zachycená dne 16. 9. 2020 u zastávky Přístaviště. (foto: Honza Tran)
Souprava tramvají T2R zachycená dne 16. 9. 2020 u zastávky Přístaviště. (foto: Honza Tran)
Stáhnout PDF
Tramvaje
16. 09. 2020 21:02
Matěj Stach
1 minuta čtení

Dvojice pražských tramvají T2R, které jsou od jara 2020 středem pozornosti fanouškovské veřejnosti v hlavním městě, vyjela dne 16. 9. 2020 poprvé do provozu s cestujícími ve spojení do soupravy. Dosud byly tramvaje příležitostně nasazovány pouze tzv. sólo. Stejně jako u předchozích vypravení na běžné linky zaujaly „té dvojky“ i tentokrát své místo na lince 2, jež spojuje Braník s centrem města, Klárovem a Petřinami.

Připomeňme, že tramvaje T2R ev. č. 6003 a 6004 pořídil pražský DP z Liberce pro zpestření provozu na nostalgické lince číslo 23. Na té se však doposud tramvaje neobjevily. První vypravení do provozu s cestujícími se odehrálo na lince číslo 2 o víkendu 7. a 8. března 2020, načež vypukla pandemie čínského viru, v jejímž důsledku byl provoz linky číslo 23 od pondělí 16. 3. zastaven. Po dvou měsících stání ve vozovnách začaly být tramvaje určené pro provoz na této lince od 19. května postupně nasazovány na jiná pořadí vybraných tramvajových linek.

Vozovna Střešovice za tímto účelem obdržela (v běžném provozu s dlouhodobou výlukou tratě na Barrandov) pořadí 2/602 a 605, vozovna Hloubětín pak 4., 8. a 10. pořadí na lince 5 (kam retrovozy mohou být nasazovány právě pouze díky výluce) a konečně 4., 9. a 11. na lince 15. Zatímco vozovna Střešovice běžnými tramvajemi nedisponuje a na vypsaných pořadích je tedy výskyt dvou retrovozů denně garantovaný, v případě hloubětínských pořadí vypravovaných z ÚD DP tomu tak logicky není. V běžném provozním covidovém stavu se započtenou dlouhodobou výlukou na Barrandov ale stejně nastala zcela paradoxní situace, kdy byla potenciálně možná denní vypravenost nostalgických tramvají vyšší, než při jejich vypravování na linku číslo 23 v pracovní dny.

Z celkem 23 tramvají určených pro provoz na lince stejného čísla nebyly od vypuknutí covidové mánie nasazeny vozy T3M (ev. č. 8013, 8014, 8085) a dále 8042 (T3M) a 7269 (T3SUCS), které jsou toho času na opravě v Ekově Electric. Zbylé vozy se v provozu střídají nadále tak, jak bylo zvykem i za běžné situace a za provozu retrolinky 23.

Soupravy na lince 2 se objevily v souvislosti s ani ne týdenní výlukou tramvajových tratí na Malé Straně, konkrétně úseku Újezd – Malostranské náměstí – Malostranská a také tratě přes Mánesův most. Argumentem pro posílení linky od neděle 13. září do pátku 19. září 2020 se stal především odklon linky číslo 22 na Smíchov a tím chybějící kapacita v relaci centrum – Klárov – (Hradčanská – Břevnov). Linka 22 byla totiž tradičně nahrazena dvěma běžnými linkami, z nichž jedna přijíždí od Malostranské přes Pražský hrad (tentokrát č. 15) a druhá naopak severní trasou z Hradčanské (nyní č. 12). Ačkoli „té dvojky“ jsou v provozu poměrně šetřeny, došlo při příležitosti posledního středečního otevření Muzea MHD v letošním roce na jejich vypravení do „dvojčete“, a to na páté pořadí linky 2. Celý den mezi sedmou hodinnou ranní a sedmou hodinou večerní si tak mohli fanoušci dopravy nafotit neobvyklou soupravu vozů ev. č. 6003 a 6004.  

Podobné články