Menu

Trolejbusy v Avellinu už měsíc nejezdí

Jelikož samotné město nemá žádné reprezentativní snímky trolejbusů a místní média rovněž ne, poslouží pro ilustraci aspoň snímek z tohoto června pořízený pro Google Maps. (foto: Google Maps)
Jelikož samotné město nemá žádné reprezentativní snímky trolejbusů a místní média rovněž ne, poslouží pro ilustraci aspoň snímek z tohoto června pořízený pro Google Maps. (foto: Google Maps)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
13. 08. 2023 20:31
Vít Hinčica
1 minuta čtení

Trolejbusová doprava v Avellinu je od 7. července 2023 až přinejmenším do 10. září 2023 mimo provoz. Důvodem se staly práce na ulici Corso Umberto I v centru města, jejíž část bude rekonstruována a předlážděna do historické podoby. Trolejbusy v Avellinu, pro které se infrastruktura začala stavět už před více než jednou dekádou, přitom vyjely do provozu teprve v dubnu 2023, a to po opakovaných odkladech způsobených různými překážkami. 

Ačkoli jsou avellinské trolejbusy vybaveny dieselagregátem, který jim umožňuje překonávat nezatrolejovanou část tamní polookružní trasy se sklopenými sběrači, dopravce AIR Campania požádal region Kampánie o souhlas s přerušením provozu, který byl dosud veden na šest měsíců jako zkušební, a to proto, že by trolejbusy nevydržely s naftou. Je sice pravdou, že by trolejbusy musely jet po odklonové trase bez trolejí zhruba 1 km a tím jet se sklopenými sběrači téměř dvakrát déle, než by normálně při původní trase své linky jely, nicméně jeden vůz ujel v průměru jen 11 až 12 cest denně, což představuje denně náběh max. 20 km bez trolejí. Že by tedy trolejbusy nezvládly o 10 km denně více, nebo se nemohly během dne dotankovat, nebo se aspoň prohodit s jiným vozidlem v průběhu dne (provozní potřeba byly pouhé dva z 11 trolejbusů), se nechce příliš věřit. Během nečinnosti trolejbusového provozu dopravce aspoň slíbil věnovat se údržbě systému, aby byl nadále funkční. 

Faktem tak jako tak je, že první tři měsíce provozu trolejbusů byly provozním fiaskem. Místní média opakovaně trolejbus vyzkoušela a zjistila, že v nich jezdí málo lidí. Jednosměrný provoz po polookružní lince a s jízdním řádem nabízejícím spoje každou půl hodinu, avšak až od půl osmé a jen do pěti odpoledne, a dále mimo neděle a svátky, cestující zkrátka nelákal. Kromě neatraktivních jízdních řádů k tomu možno připočíst i deklarovanou tarifní jednotnost s městskými autobusy: ta totiž fungovala jen za předpokladu, že člověk disponoval městskou kartou, jinak si místo eura a dvaceti centů musel připlatit o pár desítek centů více. 

Podobné články