Menu

Na mostě spojujícím Saratov s Engelsem začala montáž trolejbusové trati

Most před Volhu. (foto: Pavel Litviněnko/Versija Saratov)
Most před Volhu. (foto: Pavel Litviněnko/Versija Saratov)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
11. 06. 2021 22:21
Vít Hinčica
1 minuta čtení

V noci z 10. na 11. června 2021 začala montáž trolejbusové trati na Saratovském mostě přes řeku Volhu, který spojuje Saratov s Engelsem. V následujících dnech budou práce vždy od 22. noční do 6. ráno pokračovat, tak aby byl automobilový provoz zasažen co nejméně. Prvního července by měly být práce hotovy. Od 20. června ještě budou probíhat práce na pokládce nového asfaltového koberce. 

Opětovné spojení obou měst trolejbusovou tratí začalo už minulý měsíc, jak jsme informovali, avšak dosud se tak dělo jen na území Engelsu, kde už byla trolej během jednoho měsíce zavěšena téměř v celé délce od nejbližšího bodu stávající engelské trolejbusové sítě až k engelskému počátku Saratovského mostu. Na tomto hotovém „pozemním“ úseku pak byly dnes, 11. 6. 2021, provedeny zkoušky s pomocí trolejbusu a tyto zkoušky dopadly dobře. Zatím obnovený úsek meziměstské trati je napájen engelskou měnírnou č. 20 a tato měnírna také zajistí napájení trolejbusové trati do poloviny Saratovského mostu. Zbývající část trati ve směru na Saratov pak bude napájena ze Saratova. Jako kuriozitu můžeme uvést to, že vlivem montáže trolejí na stávajících engelských sloupech byla konečně snesena světelná novoroční dekorace. 

Celkově musí montážníci obnovit 14 903 m trolejí (obousměrně), aby se saratovská a engelská trolejbusová síť opět fyzicky propojily. Zajímavostí je, že kontrakt na montáž trati přímo na mostě vyhrála petrohradská firma ООО «Proizvodstvenno-kommerčeskaja firma «Snark», která zajišťovala významnější práce až donedávna pouze Gorelektrotransu, a protože se nikdo jiný do výběrového řízení nepřihlásil, vysoutěžená cena ve výši 49 448 995 rublů (14,4 mil. Kč) odpovídala odhadované, čímž se nepodařilo ušetřit ani rubl. Firma Snark si pak ale na provedení prací najala coby subdodavatele saratovský DP a engelský DP.

Každopádně po 17 letech, a to zřejmě už někdy uprostřed prázdnin, se letos trolejbusy mezi oběma městy opět rozjedou. Ještě před rokem by přitom nikdo nehádal, že se mezi obě města trolejbusy tak brzy vrátí, a ještě před půl rokem se mělo za to, že mezi oběma městy budou jezdit trolejbusy na baterie. Provoz na budoucí trolejbusové lince 109 by nakonec měly zajišťovat dopravní podniky obou měst. 

Podobné články