Menu

Kloubový SOR NS 18 diesel pro Most

Postupka autobusů SOR NS 12 diesel ev. č. 55 a 56 se setkala 2. září 2021 u mosteckého nádraží. V pozadí se nad nimi tyčí vrch Špičák o výšce 399 m n. m. (foto: Matěj Stach)
Postupka autobusů SOR NS 12 diesel ev. č. 55 a 56 se setkala 2. září 2021 u mosteckého nádraží. V pozadí se nad nimi tyčí vrch Špičák o výšce 399 m n. m. (foto: Matěj Stach)
Stáhnout PDF
Autobusy
31. 03. 2022 15:19
Matěj Stach
1 minuta čtení

Flotila žluto-bílo-červených autobusů SOR operujících ve městech Most a Litvínov se opět rozšíří. Tamní dopravní podnik totiž 22. března 2022 na základě výsledku prosincového výběrového řízení uzavřel s libchavským výrobcem smlouvu na dodání jednoho článkového a tří standardních městských nízkopodlažních autobusů. Vozy za 24 823 000 Kč bez DPH mají pod Krušné hory dorazit do 12 měsíců od podpisu smlouvy.

DOPRAVNÍ PODNIK měst Mostu a Litvínova pokračuje na libchavské vlně. Čerstvě uzavřený kontrakt nazvaný „Nákup 4 ks nízkopodlažních autobusů“ je v pořadí čtvrtým, v rámci kterého SOR Libchavy dodá do Mostu a Litvínova autobusy modelové řady NS. Těch pod Hněvínem aktuálně jezdí 13, o čemž jsme referovali již loni v létě, kdy do zmíněných měst dorazily 4 autobusy z předchozí zakázky.

Zatím poslední autobusový tendr pro Most a Litvínov byl vypsán 10. 12. 2021 s lhůtou pro podání nabídek stanovenou na 11. 1. tohoto roku. V případě standardních vozů požadoval dopravce třídveřové 100% nízkopodlažní autobusy o délce mezi 11 900 a 13 000 mm a maximální výšce 3 150 mm poháněné motorem plnicím emisní normu EURO VI o výkonu min. 206 kW. Článkový vůz se čtyřmi dveřmi se následně při stejné maximální výšce měl vejít do rozpětí 17 010 až 18 750 mm. V jeho případě byl poté stanoven minimální výkon motoru na 235 kW. Životnost všech autobusů by měla být minimálně 12 let, záruka na základě uzavřené smlouvy bude opět činit 72 měsíců od dodávky vozidel jako u loňské várky.

Vůbec poprvé přistoupil DOPRAVNÍ PODNIK měst Mostu a Litvínova k pořízení městských autobusů vybavených klimatizací salonu pro cestující. U klimatizační jednotky se očekává chladící výkon min. 45 kW a rovněž schopnost vůz vytápět. Fungovat má nezávisle na klimatizaci kabiny řidiče. Pasažéry dále jistě obšťastní i USB nabíječky drobné elektroniky.

Zajímavostí je, že k pořízení nového kloubového autobusu se v Mostě odhodlali poprvé od roku 2006, kdy tamní podnik zařadil do provozu dva článkové vozy MAN NG 273 Lion’s City G LPG ev. č. 48 a 49 (vyřazeny byly v roce 2020). Zbylých 10 kloubových autobusů ve své flotile dopravce bylo zakoupeno z druhé ruky, mimo devítku Citybusů 18M 2081 (ev. č. 191-199) zakoupených primárně pro zajištění náhradní dopravy po dobu výluky na tramvajové rychlodráze jde rovněž o Iveco Urbanway 18M ev. č. 99 pořízený vloni. Na závěr dodejme, že budoucí mostecký SOR NS 18 diesel by měl být prvním sériovým vozem svého typu zařazeným do provozu v České republice.

Podobné články