Menu

Drážďany převzaly letošní první nová Citara

V srpnu 2021 si převzaly DVB AG prvních šest z letos plánovaných 20 vozů Citaro G. (foto: DVB AG)
V srpnu 2021 si převzaly DVB AG prvních šest z letos plánovaných 20 vozů Citaro G. (foto: DVB AG)
Stáhnout PDF
Autobusy
18. 08. 2021 21:08
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Drážďanské dopravní podniky (DVB; Dresdner Verkehrsbetriebe) převzaly v závodě Mercedesu v Mannheimu prvních 6 nových autobusů Mercedes-Benz Citaro G o délce 18,12 m, které jsou součástí většího kontraktu na dodání celkem 74 nových autobusů, které mají do roku 2023 omladit zhruba polovinu současné flotily DVB AG, která dnes čítá 142 vozů.

Výběrové řízení na dodání nových autobusů bylo rozděleno do více částí, takže ze soutěže vzešla dvojice vítězů, a sice Mercedes-Benz (EvoBus) a MAN Truck & Bus. Ze 74 vozů má být 8 o délce 12 m (z produkce MANu), 16 v prodloužené délkové variantě o délce 21 m (CapaCity L od Mercedesu) a zbylých 50 v klasickém kloubovém 18m provedení, přičemž 20 vozů dodá Mercedes a 30 MAN. Dodávky jsou plánovány následovně:

2021: 20x Mercedes-Benz Citaro G, 8x MAN Lion’s City 12
2022: 16x Mercedes-Benz Capacity, 15x MAN Lion’s City 18
2023: 15x MAN Lion’s City 18

Citaro G pro Drážďany ještě bez polepů dopravce. (foto: DVB AG)

Výběrové řízení bylo uzavřeno v únoru 2021 s tím, že se počítalo se zahájením dodávek v červenci letošního roku nejprve od Mercedesu. Nakonec však program nabral mírné zpoždění a prvních šest autobusů bylo v Mannheimu přebíráno až v srpnu. Další dva vozy by měly do konce měsíce ještě následovat. Nové kloubové (a klimatizované) autobusy mají posloužit především pro posílení provozu na linkách s vysokou přepravní poptávkou (linky šedesátkové číselné řady), přičemž u některých z těchto linek se plánuje i zahuštění intervalu či prodloužení, takže by nové autobusy neměly sloužit ve výsledku jen jako náhrada starších autobusů, ale i jako doplnění (rozšíření) vozového parku.  

DVB uvádějí, že nákup nových vozidel s dieselovým pohonem sníží emise CO2 o 1 186 tun ročně v porovnání se staršími vozy, které budou vyřazeny. Nákup autobusů je spolufinancován saským ministerstvem dopravy, které na nákup poskytne 8,7 mil. € (cca 223 mil. Kč). Primárním zdrojem financí je však EU, konkrétně Evropské fondy pro regionální rozvoj. Nákup vozidel povede k odstavení nejstarších drážďanských autobusů, zejména značky Solaris. Výrobce z Bolechowa, který kdysi v Drážďanech se svými Urbiny opakovaně uspěl, by měl mít po dokončení nákupu 74 nových autobusů nadále ve své flotile jen jednoho zástupce v podobě prozatím jediného drážďanského elektrobusu. Již v příštím roce však může Solaris zabojovat o zakázku na dalších 20 elektrobusů, kterou plánují DVB vypsat.

Podobné články