Další tramvaj VarioLF pro Olomouc?

Dopravní podnik města Olomouce vypsal dne 27. 4. 2019 výběrové řízení na modernizaci jednoho vozu typu T3. Předmětem modernizace má být výměna vozové skříně za částečně nízkopodlažní a dodávka nové elektrické výzbroje. Fakticky tedy půjde opět o novostavbu.

VarioLF v Olomouci. (zdroj: Wikipedia.org, foto: Harold)

S ohledem na požadavek na spřahovatelnost s existujícími vozidly vybavenými elektrickou výzbrojí od Cegelecu a Škody Electric a vzhledem k charakteru vypsaných podmínek, lze očekávat, že tendr bude mít jediného uchazeče, resp. že bude opět nabízen typ VarioLF (resp. VarioLFR.S). V kvalifikačních kritériích je mimo jiné uvedeno, že dodavatel, který se chce tendru účastnit, musel v předchozích dvou letech modernizovat alespoň 2 tramvaje typu T3.

Formální výběrové řízení počítá s podáním nabídek do 27. 5. 2019. Zajímavostí je rozložení hodnoticích kritérií. Pouze 50 % má pořizovací cena, dalších 20 % lhůta pro dodání a 30 % náklad životního cyklu v rámci záručního a pozáručního servisu. Ještě zajímavější je pak odhadovaná hodnota zakázky, kterou olomoucký DP vyčíslil na 23,750 mil. Kč, což je vskutku astronomický odhad vzhledem k modernizaci sólo vozidla (připomeňme, že Ostrava za 27,2 mil. Kč pořídila 100% nízkopodlažní vůz střední kapacity od Stadleru - a zcela nový).  

Olomouc začala s nákupem tramvají VarioLF v roce 2006. Tři tramvaje zakoupila jako zcela nová vozidla, zbytek byl pak formálně veden jako modernizace (fakticky jde ale o novostavbu). Původně byly tramvaje dodávány s elektrickou výzbrojí Europulse od Cegelecu, po změně majetkových poměrů v Pragoimexu začaly být vozy dodávány s elektrickou výzbrojí od Škody Electric. Celkem má Olomouc 20 tramvají VarioLF a k tomu dalších 14 vozů příbuzného provedení VarioLF+/o v oboustranném provedení se sníženou výškou podlahy.

Libor Hinčica