Čižik vyjel na svou druhou linku

Včera krátce před půl šestou hodinou ranní byl obnoven provoz na petrohradské tramvajové lince č. 64, kterou nově v rámci projektu nazvaného Čižik spravuje soukromá společnost TKK (Transportnaja Koncessionnaja Kompanija; Транспортная Концессионная Компания).

Na konečné Irinovskij prospekt je provizorně umístěno mobilní WC pro řidiče. Na prospektu Nastavnikov zatím nemohou jezdit auta. (foto: TKK)

Horní snímek ukazuje první den provozu obnovené tramvajové linky č. 64. Návrat tramvaje na prospekt Nastavnikov se u místních obyvatel dočkal pozitivních reakcí. Síť Čižika je stavěna s pomocí nejmodernějších technologií, čehož je důkazem i informační systém na levém snímku. (foto: TKK)

Severní konec modernizované trati na snímku z tohoto týdne. Projekt razantně proměnil vzhled ulice, o čemž se ale bude moci nejlépe přesvědčit na jaře. (foto: TKK)

Plná zelená čára ukazuje linku 64. (schéma: TKK)

Obnova linky se odehrála po kompletní obnově infrastruktury na asi dvoukilometrovém úseku vedeném po prospektu Nastavnikov. Nejedná se ale o obnovu linky v celé původní trase, koncový východní úsek je zatím na počátku rekonstrukce, takže má linka č. 64 zatím svou trasu asi o třetinu zkrácenou. První tramvaj linky č. 64 vyjela do chladného sobotního rána z Ladožského nádraží v 5:23. Stalo se jen den poté, co byla trať na výše zmíněné ulici schválena k provozu. Cesta mezi koncovými body, kterými jsou ono nádraží a Irinovskij prospekt, trvá 13 minut, interval vozidel je v pracovních dnech 9 minut, o víkendu 9 až 18 minut. V důsledku částečného souběhu linek č. 8 a 64 se v pracovních dnech i o víkendech navýšil o pár minut interval linky č. 8.

Politicko-úřednická delegace Petrohradu na výjezdní poradě dne 11. prosince 2018, při které byla tramvaj na modernizovaném úseku otestována. (foto: TKK)

Od 15. prosince 2018 byla zároveň zrušena provizorní konečná u Ladožského nádraží, která byla navrácena do původního místa přímo před vchodem do nádraží. V dalších měsících se stavební aktivita nezastaví, kvůli chladném počasí ovšem může být poněkud zpomalená. Více ke stavbě zde.

Text: Vít Hinčica