
Blíží se návrat trolejbusů do kolumbijské Bogoty?
Radnice kolumbijské Bogoty tento týden oznámila, že chce do ulic navrátit trolejbusy, které ve městě operovaly v letech 1948–1991.
Radnice kolumbijské Bogoty tento týden oznámila, že chce do ulic navrátit trolejbusy, které ve městě operovaly v letech 1948–1991.
Hlavní město Polska se může pochlubit velmi rozvinutým systémem tramvajové dopravy, který je už zhruba 20 let intenzivně modernizován a případně i obohacován o další km kolejí. Velkou výhodou tamního provozu je fakt, že je většina tratí vedena po samostatném tělese odděleném od okolního provozu, zpravidla zasazeném doprostřed místních širokých bulvárů, takže se jednak omezují zpoždění a jednak mají cestující dojem, že nejsou tramvaje pomalé.
Veletrh IAA v Hannoveru včera uzavřel své brány pro návštěvníky, a tak přichází čas na zpracování velkého množství materiálů, které byly na veletrhu nashromážděny. Výhodou pro náš časopis je, že se soustředíme pouze na vozidla hromadné dopravy, které představují jen část prezentací na IAA, neboť nejvíce místa tradičně mají užitkové vozy.
Poprvé na IAA 2016 představovaný MAN Lion’s Intercity C přichází s novou délkou 13 250 mm (při zachování dvou náprav) a nabízí vedle známých délek 12 280 mm a 13 050 mm další atraktivní variantu optimalizovanou z hlediska obsaditelnosti.
V Evropě přibude nový výrobní závod, který bude produkovat autobusy, resp. přesněji řečeno elektrobusy. Na veletrhu IAA tuto zprávu vypustil do éteru zástupce evropské pobočky BYD Europe Isbrand Ho.
V pondělí 3. října se poprvé rozjedou moderní Arriva Expressy na dvou nových autobusových linkách. Jedna spojí Brno s Olomoucí přes Prostějov za 70 minut a 69 korun, druhá Brno s Přerovem přes Kroměříž za 75 minut a 79 korun. Arriva tak poprvé vstupuje s moderními, rychlými a také levnými dálkovými autobusy pod značkou Arriva Express na Moravu.
Mimořádné vozidlo korunuje 20letý obchodní vztah autobusového dopravce „Der Krostitzer“ a značky MAN resp. NEOPLAN: V rámci letošního veletrhu užitkových vozidel IAA převzal Lars Tscheschke, ředitel firmy „Der Krostitzer“, symbolický klíč od celkově 7 500. prodaného autobusu MAN Lion’s Coach.
Společnost EKOVA ELECTRIC, která loni překvapila elektrobusy vlastní konstrukce, jež se nyní dodávají například do Německa nebo do Švédska, odhalila podobu svého článkového elektrobusu.
Ostrava si pohrává s myšlenkou, že by do svých ulic, resp. přesněji nad ně, mohla zavést systém lanové dráhy. V uplynulém týdnu se objevila informace, že se záměr dostal dokonce mezi 10 strategických projektů pro rozvoj moravskoslezské metropole v nadcházejícím období. Trasa (či trasy) nejsou doposud přesně vymezeny, prozatím se hovoří zejména o relaci mezi ostravskou zoologickou zahradou, novým centrem v prostoru bývalé koksovny Karolina a oblastí Dolních Vítkovic (Vítkovických železáren).
V následujícím příspěvku zamíříme do bolivijské metropolitní oblasti města La Paz (Área Metropolitana de La Paz), která na sebe před dvěma lety strhla pozornost celého dopravního světa, když v ní byly během půl roku otevřeny hned 3 lanové dráhy. Na tom by asi ještě nebylo nic tak zvláštního, jenže tyto dráhy jsou zajímavé tím, že nebyly navrženy prioritně pro turisty (kteří v ní nicméně hned našli vítanou atrakci), ale pro místní občany, kterým mají podstatně usnadnit život. Co víc, lanové dráhy od počátku neměly hrát "druhé housle", ale měly se stát základem nově budovaného systému, ve kterém budou ztělesňovat přední roli. Zatím se zdá, že se v daných podmínkách osvědčily...