Belkommunmaš dodal první tramvaje typu BKM 802E
Běloruskému výrobci Belkommunmaš se podařilo na trhu prorazit s jeho částečně nízkopodlažní tramvají typu 802, resp. přesněji 802E. První vozy zamířily do města Pavlodar v Kazachstánu.
Běloruskému výrobci Belkommunmaš se podařilo na trhu prorazit s jeho částečně nízkopodlažní tramvají typu 802, resp. přesněji 802E. První vozy zamířily do města Pavlodar v Kazachstánu.
Nástup druhé světové války s sebou přinesl zvýšenou potřebu paliv na válečných frontách a nedostatek prostředků pro údržbu nákladných tramvajových sítí. Dopravní podniky větších měst pak byly okolnostmi oné doby rychle přinuceny trolejbusy do svých ulic zavádět.
Polský Solaris Bus & Coach potvrdil, že koncem prosince 2017 podepsal kontrakt s vilniuským DP (Vilniaus viešasis transportas, VVT) na dodávku celkem 41 trolejbusů. Na jejich výrobě by dle dřívějšího sdělení společnosti měli participovat také Češi, konkrétně plzeňská Škoda Electric, která by měla figurovat coby dodavatel elektrické výzbroje.
Dne 3. 1. 2017 byla zahájena distribuce posledního loňského čísla časopisu Československý Dopravák. Tradičně jím byly přímo z tiskárny zásobovány nejprve prodejny v Praze, k předplatitelům a do ostatních prodejen v ČR i na Slovensku by měl časopis dorazit v průběhu příštího týdne.
V říjnu 2017 vyhrála ostravská společnost EKOVA ELECTRIC výběrové řízení na dodávku dvou elektrobusů pro ostravský DP. Tyto elektrobusy by měly být dodány v průběhu roku 2018 a nasazeny na autobusovou linku číslo 64 spojující oblast Svinova s lázněmi v Klimkovicích. Elektrobusů s obchodním jménem ELECTRON by však mohla mít Ostrava nakonec více, konkrétně tři.
Čínská společnost BYD, která se snaží dlouhodobě prosadit na evropském trhu s elektrobusy, dodala na starý kontinent své první článkové vozy. Do provozu je zařadili v norském Oslu. Ke slavnostnímu předání do provozu došlo dne 21. 12. 2017.
Společnost Tramwaje Śląskie, která zajišťuje provoz tramvají v katovické aglomeraci na místní rozsáhlé síti (cca 200 km), potvrdila, že zakázku na deset nových částečně nízkopodlažních tramvají získá společnost Modertrans. Pro ni se jedná po Elblągu o druhý úspěch s tímto provedením vozidla na polském trhu.
Již na počátku roku 2017 starosta Kyjeva Vitalij Kličko poprvé oficiálně promluvil o možnosti prodloužení tramvajové rychlodráhy spojující Michailivskou Borščahivku s kyjevským vlakovým nádražím, a to vytvořením odbočky těsně před konečnou u nádraží směrem ke stanici metra Palac Sportu.
Scania si připomíná 25 výročí od zahájení spolupráce s polskou společností KAPENA, která postupně vedla až k vytvoření vlastního výrobního závodu Scanie na montáž autobusů ve Słupsku nedaleko pobřeží Baltského moře.
Pro úspěch své výroby a rostoucí zájem o trolejbusy zadala VETRA společnosti SATRAMO studii nového modelu trolejbusu, jehož obecný vzhled, rozhodně moderní, se měl jasně oprostit od forem „krabice od sucharů“ typických pro předchozí produkci. Na základě podkladů Satrama pak VETRA začala od roku 1939 rozvíjet nové řady trolejbusů, u kterých se už její návrháři alespoň na chvíli nezdráhali odložit úhelníky a namísto nich začít používat křivítka.