Tramvaje Alstom Citadis X05 vyjely do provozu v Nice
Na nové tramvajové lince číslo 2 ve francouzském městě Nice vyjely do provozu dne 30. 6. 2018 poprvé tramvaje Citadis X05 od Alstomu. Vozidla používají poprvé nabíjecí systém nazývaný jako SRS.
Na nové tramvajové lince číslo 2 ve francouzském městě Nice vyjely do provozu dne 30. 6. 2018 poprvé tramvaje Citadis X05 od Alstomu. Vozidla používají poprvé nabíjecí systém nazývaný jako SRS.
Slovenský podnikatel Marián Troliga (63 let), který se stal v česko-slovenském prostředí známý především jako majitel výrobce autobusů Troliga Bus, zahynul dne 7. 7. 2018 při leteckém neštěstí.
Norské hlavní město Oslo se rozhodlo pořídit celkem 42 článkových elektrobusů, které do města dodá čínská společnost BYD. Ta zakázku prezentuje jako největší objednávku na článkové elektrobusy v Evropě, ve skutečnosti však Evropa zaznamenala (konkrétně v Nizozemsku) i větší objemy.
Polská společnost Solaris Bus & Coach, jež by měla být v dohledné době začleněna pod skupinu španělského výrobce kolejových vozidel CAF, představila zajímavý elektrobus na platformě modelu Urbino 8,9LE. V interiéru je vůz upraven jako mobilní centrum pro darování krve.
Počet autobusů MAN v nápadném červeném lakování společnosti DB Regio se v příštích letech výrazně zvýší. V letech 2019 až 2022 může 31 německých regionálních společností DB Regio AG uvést do provozu až 1.000 autobusů Lion´s City a Lion´s Intercity. Nabídka MAN přesvědčila dopravce nejen cenou za nová vozidla, ale také podmínkami rámcových dohod v oblasti servisu a dodávek náhradních dílů.
Ostravský DP posílí dopravu v rámci festivalu Colours of Ostrava, který letos přivítá metropole Moravskoslezského kraje ve dnech 18. až 21. 7. 2018. V provozu se mj. poprvé objeví tzv. „trojčata“, tedy soupravy sólo tramvají spojené do třívozového vlaku o délce cca 45 m.
Hádanka se zdát být rozřešena. Před několika měsíci se objevily oficiálně informace o tom, že se polský výrobce Solaris Bus & Coach snaží získat nového investičního partnera, který pomůže společnosti v dalším rozvoji.
Společnost Škoda Transportation v konsorciu s firmou Škoda Vagónka uspěla v tendru na dodávku až 45 souprav metra (37 v základním kontraktu, 8 v rámci možné opce) pro polskou Varšavu. Celkem by měla dodat do polské metropole až 270 vagónů. Pro českou firmu se jedná o první úspěch na poli výroby nových souprav metra, pomineme-li aktivity firmy na ruském trhu. Smlouvu ale prozatím Škodovka s Varšavou podepsat nemůže. Proti výsledku tendru totiž byly vzneseny protesty.
V bývalém východním Německu (NDR; Německá demokratická republika), které bylo jedním ze satelitů pod sovětskou sférou vlivu, bychom doposud nalezli řadu československých tramvají nejrůznějších typů. Tramvaje byly z ČSSR dodávány do NDR na základě hospodářské smlouvy z 60. let uzavřené mezi oběma zeměmi, v jejímž rámci se československá strana zavázala převzít produkci východoněmeckých tramvají a vyvíjet také odvozené typy s určením pro provoz v německých městech.
Před několika dny vyjely v Kladně čtyři nízkopodlažní kloubové CNG autobusy na městskou linku 603. Jsou součástí velké dodávky čtrnácti nových autobusů, které opět po roce obnoví vozový park ČSAD MHD Kladno ze skupiny Arriva. Celkem se jedná o čtyři kloubové a deset klasických nízkopodlažních autobusů. Všechny autobusy mají klimatizaci, Wi-Fi a akustické hlášení pro slabozraké a nevidomé.