
Tramvaje T2R v Liberci končí
Konec jedné slavné éry. Liberec coby jediný provozovatel tramvají typu T2 (resp. v modernizované variantě označené jako typ T2R) na světě ukončí jejich provoz rozlučkou pro fanoušky veřejné dopravy dne 17. 11. 2018.
Konec jedné slavné éry. Liberec coby jediný provozovatel tramvají typu T2 (resp. v modernizované variantě označené jako typ T2R) na světě ukončí jejich provoz rozlučkou pro fanoušky veřejné dopravy dne 17. 11. 2018.
Hlavní město Itálie nadále plánuje rozvíjet trolejbusovou dopravu. Trolejbusová linka č. 90 Express, dosud obsluhovaná na části trasy s pomocí pomocného pohonu, se má dočkat zatrolejování i v centru města. Kromě toho se blíží otevření nové trolejbusové trati, připravuje se stavba další a nadto se ještě jedna trať začala plánovat.
Dopravní podnik města České Budějovice, a. s. uvede od 1. 11. 2018 do provozu 11 nových městských elektrobusů Škoda 29 BB, které budou nabíjeny pomocí pantografu ze stávající sítě trolejbusového trolejového vedení.
Pražský historický trolejbus Škoda 8 Tr se opět projede po Praze. Stejně jako v loňském roce, kdy se poprvé po 45 letech projela po Praze historická Tatra 400, stane se tak i v případě „osmičky“ na trolejbusové trati v ulici Prosecké, kterou v současné době využívá jediná pražská trolejbusová linka číslo 58.
Před 70 lety byl provoz autobusů po druhé světové válce v Opavě obnovován vozidly typu Praga RND. Tyto autobusy vznikaly na základě nákladních vozů téhož označení, které byly vyráběny v Československu od roku 1934 (benzinová verze RN již od roku 1933) až do roku 1955. Celkem bylo na našem území vyrobeno okolo 40.000 nákladních vozů Praga RN/RND, z nichž mělo být zhruba 3.700 vyhotoveno v provedení autobusu.
Zítra ráno se v Pomořském vojvodství odehraje malá sláva. Gdyňské trolejbusy poprvé v historii zavítají na samotnou hranici měst Sopoty a Gdaňsk, když dojedou k multifunkční Ergo Areně, která byla vybudována na pozemcích obou těchto sídel.
(Aktualizováno 7. 1. 2019). Dne 2. ledna 2019 se po více než roční pauze vrátily do ulic argentinské Mendozy trolejbusy, a to na centrální okružní linku č. 1. Nejedná se ovšem o zcela pozitivní zprávu, protože zbývajících pět ex-trolejbusových linek nadále zůstává obsluhováno autobusy, ačkoli je na nich trolejová infrastruktura plně funkční.
Starosta italského města Messina na ostrově Sicílie Cateno De Luca přišel s překvapivým oznámením týkající se budoucnosti tramvajového provozu ve městě, jenž přitom letos oslavit teprve své 15. narozeniny. Město by se mělo do června 2019 své jediné tramvajové tratě zbavit.
Další nový tramvajový provoz v Evropě je na obzoru. Do výstavby tramvajové trati se má pustit město Lutych (Liège), které vybralo konsorcium na zhotovitele tramvajové trati, dodání vozidel a provozování systému. Smlouva s ním by měla být podepsána do konce roku 2018.
Rumunské město Kluž (Cluj-Napoca) podepsalo další smlouvu na dodávku elektrobusů se španělsko-polskou společností Solaris Bus & Coach. Do Rumunska má zamířit celkem 18 elektrobusů Urbino 12 electric. Po jejich dodání bude Kluž největším provozovatelem elektrobusů značky Solaris v Evropě.