
Tříčlánkový trolejbus v italském Janově
Italské město Janov (Genova) testuje poprvé tříčlánkový trolejbus o délce 24 m. Do Itálie zamířil jeden z 20 trolejbusů Van Hool Exqui.City 24T z rakouského Lince (Linz).
Italské město Janov (Genova) testuje poprvé tříčlánkový trolejbus o délce 24 m. Do Itálie zamířil jeden z 20 trolejbusů Van Hool Exqui.City 24T z rakouského Lince (Linz).
Původem brněnský trolejbus Škoda 9 Tr se vrátil do svého někdejšího působiště. Dopravní podnik získal jeden z trolejbusů, který v minulosti prodal do ukrajinského města Rovno (Rivne). V Brně by se měl stát trolejbus po opravě součástí retro sbírky vozidel brněnského DP.
Brno ukončilo svou soutěž o výběr nového jména pro tramvaje typu EVO2, jež si bude samo montovat ve svých ústředních dílnách z komponentů dodaných společností KOS Krnov. Celkem 41 vozů by se mělo podle představy dopravce jmenovat „Drak“.
OAD Kolín, která nedávno zvítězila v soutěži na provoz MHD v Kolíně během příštích deseti let, spojí budoucnost kolínské veřejné dopravy se značkou Mercedes-Benz. Od EvoBusu zakoupí celkem 17 nízkopodlažních autobusů Mercedes-Benz Conecto. Smlouva s dodavatelem již byla podepsána a výroba autobusů pro Kolín už měla být zahájena. Hodnota kontraktu je více než 100 mil. Kč.
Společnost Stadler podepsala kontrakt na dodávku celkem desíti tramvají typové řady Tramlink pro švýcarskou dráhu Waldenburgerbahn. Ta byla vystavěna již v roce 1880, a to původně jako železniční trať s rozchodem 750 mm.
Jedna z nejstarších ostravských tramvajových smyček se má dočkat přesunu. Dlouhodobě skloňovaný odsun smyčky z Moravy do Slezska se nyní přiblížil o další krok. Město podepsalo smlouvu na vypracování projektové dokumentace nové smyčky. Výběrové řízení vyhrála společnost Projekt 2010, která je jednou z nejúspěšnějších projektových kanceláří v Moravskoslezském kraji, jež opakovaně slaví úspěchy v městských zakázkách.
Problémy polského výrobce elektrobusů, autobusů a trolejbusů Ursus Bus se prohlubují. Největší úspěch společnosti – dodávka 47 elektrobusů pro město Zielona Góra – se může stát nyní dalším z hřebíčků do rakve potápějící se firmy, která se snaží o restrukturalizaci a získání nového investora.
V areálu trolejbusové vozovně v Košicích se objevil poprvé od roku 1999 nový trolejbus. V úterý 30. 4. 2019 byl převezen z Banské Bystrice vůz typu SOR TNB 12 ev. č. 3202, který byl ve městě svého působení uveden do provozu v loňském roce.
Vozovna v pražských Kobylisích zahájila provoz již před 80 lety, tj. 30. dubna 1939. Svojí kapacitou (200 motorových vozů) nahradila v té době bezmála čtyřicetiletou vozovnu Centrála, která se nacházela v areálu holešovické elektrárny. Ta měla kapacitu jen 90 vozů a její budovu naléhavě pro svoji potřebu potřebovala elektrárenská část Elektrických podniků hlavního města Prahy.
Po zařazení nových trolejbusů Škoda 26 Tr a 27 Tr v loňském roce došlo nejen k odstavení celé flotily původních trolejbusů Škoda 15 Tr, ale také k vyřazení trolejbusů Solaris Trollino 12 AC a jediného chomutovského trolejbusu Škoda 25 Tr. Zatímco kloubový nízkopodlažní vůz zamířil do Zlína, kde obdržel ev. č. 400, pro sólo trolejbusy Trollino 12 AC byl dlouho hledán kupec. Nakonec se jím stal dopravní podnik v maďarském městě Szegedu.