
Pod dráty trolejbusem na naftu
Loni zprovozněná nová trolejbusová trať v Římě Eur Laurentina – Tor Pagnotta řešená z větší části jako BRT koridor se už od svého otevření setkává s kritikou.
Loni zprovozněná nová trolejbusová trať v Římě Eur Laurentina – Tor Pagnotta řešená z větší části jako BRT koridor se už od svého otevření setkává s kritikou.
Polská Poznaň hodlá zvětšit svou flotilu elektrobusů. Dne 17. 12. 2019 zařadila do provozu první z 21 elektrobusů objednaných na jaře 2018. Celá tato dodávka byla zkompletována v průběhu února 2020. V té době již běželo výběrové řízení na dodávku dalších 37 elektrobusů, z nichž 31 má odpovídat standardní 12m verzi a 6 má být v kloubovém 18m provedení.
Švýcarský výrobce HESS dokončil první z 39 dvoučlánkových vozů objednaných pro nový trolejbusový provoz v italské Veroně a začal jej testovat na síti ve městě Biel. Verona se od konce roku 2018 snaží vybudovat síť o délce více než 20 km, tempo výstavby je ovšem značně pomalé a existují vážné pochyby, že se ji nepodaří do konce ledna 2022, jak bylo původně avizováno, realizovat.
Značku Ikarus asi není zapotřebí čtenářům našeho časopisu představovat. Legendární autobusy Ikarus 280, které brázdily i české a slovenské silnice, byly svého časem synonymem velkokapacitního autobusu městské i linkové dopravy. Po slavných „čabajkách“ přišly ještě nástupnické modely řady 400 a řady E (vyráběné sesterskou společností Ikarus EAG). Do České republiky zamířily poslední Ikarusy do Prahy, která si pořídila vozy E91. Ty dojezdily ve službách DPP v loňském roce.
Do ostravského zastupitelstva míří dokument týkající se budoucnosti společnosti Ekova Electric. Ta je dceřinou společností ostravského DP, který je jediným akcionářem firmy. Společnost byla založena v roce 2010 a formálně začala existovat od 1. 1. 2011.
Ruský Krasnodar potvrdil svá loňská slova a letos bude pokračovat v nákupech nových vozidel elektrické městské dopravy. Tento týden, 27. února 2020, město schválilo z iniciativy primátora města změnu v rozpočtu na letošní rok, díky které došlo k vydělení financí na nákup nových parciálních trolejbusů, kterých má být letos pořízeno přinejmenším 21. Ty mají být dle slov primátora ještě modernější, než ty, které došly loni (jednalo se o 12 ks výrobce Trans-Al’fa).
Francouzské Nancy definitivně odsouhlasilo plán na výstavbu nového tramvajového systému. Ten nahradí ten stávající fungující ve městě od roku 2000. Ačkoli by se mohlo zdát toto počínání nesmyslné, kouzlo tkví v tom, že Nancy patří dnes mezi ta města, která neprovozují klasické tramvaje, ale tzv. tramvaje na pneumatikách.
Absurdní drama zřejmě nelze považovat za vymírající žánr. S Dürrenmattovou „Návštěvou staré dámy“ může nyní směle zápasit jihlavské výběrové řízení na trolejbusy.
Brněnský DP se pochlubil oficiálně prvním vozem EVO2 z produkce Aliance TWT a Pragoimexu, který si zakoupilo ve formě stavebnice a zkompletovalo ve vlastních ústředních dílnách v Medlánkách. Na rozdíl od tramvají téhož typu provozovaných v Plzni, Mostě a Liberci budou brněnské vozy vybaveny elektrickou výzbrojí TV Europulse z produkce společnosti Cegelec.
Poznaňský Modertrans posiluje své pozice na polském trhu v oblasti dodávek moderních tramvají. Firma, která se zabývala původně výrobou vozidel postavených na platformě legendárních tramvají výrobce Konstal, představila první 100% nízkopodlažní tramvaj na podzim 2016. Krátce poté zvítězila v tendru na 50 vozů pro Poznaň. Nyní přichází další velký úspěch – 30 vozů dodá firma do Lodže.