Menu

V Praze vyjel trolejbus Škoda 36 Tr

Trolejbus Škoda 36 Tr pózuje vedle autobusu Solaris Urbino 10,5 v prostranství terminálu Letňany. (foto: Libor Hinčica)
Trolejbus Škoda 36 Tr pózuje vedle autobusu Solaris Urbino 10,5 v prostranství terminálu Letňany. (foto: Libor Hinčica)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
19. 03. 2023 21:19
Libor Hinčica
1 minuta čtení

První víkendový provoz má úspěšně za sebou prototyp trolejbusu Škoda 36 Tr (T’City), který si DP hl. m. Prahy pronajal pro účely školení řidičů a zajišťování provozu na lince číslo 58 do doby, než začnou být dodávány trolejbus SOR TNS 18, jejichž výroba se dostala do skluzu především vinou zpoždění dodávky elektrické výzbroje z produkce společnosti Cegelec.

Trolejbus o víkendech jezdí v hodinovém intervalu od 9 do 17 hodin (poslední odjezd z Letňan v 17:06, z Čakovic v 17:24). Baterie využívá na úseku od zastávky Obchodní centrum Čakovice až po konečnou v Čakovicích, přičemž s ohledem na krátkou obratovou dobu se zde ani nepřipojuje k vybudované nabíjecí stopě a míří zpět do Letňan. Mezi opuštěním trolejového vedení a opětovným připojením k němu spotřebuje zhruba 20 % kapacity elektrické energie uložené v bateriích (u prototypu vozu 36 Tr jsou použity baterie LTO oficiálně prezentované jako výrobek Škody Electric o celkové kapacitě elektrické energie 42 kWh).

Pohled do interiéru trolejbusu Škoda 36 Tr s namontovaným odbavovacím systémem pražského DP. (foto: Libor Hinčica)

Prototyp trolejbusu Škoda 36 Tr byl do Prahy převezen ve středu dne 15. 3. 2023. Následující den probíhaly práce na úpravě odbavovacího a informačního systému, v pátek se poté poprvé vůz objevil na zkušební jízdě mezi Letňany a Čakovicemi, kdy projel daný úsek dvakrát. V té době byl již opatřen insigniemi dle manuálu Pražské integrované dopravy (PID), přičemž v rámci flotily DP hl. m. Prahy byl označen ev. č. 509.

V této souvislosti připomeňme, že na základě dohody mezi DPP a organizací ROPID došlo od ledna letošního roku k přečíslování pražských trolejbusů z čtyřciferného schématu s devítkou na počátku na pouze tříciferný formát (z pražského trolejbusu 24 Tr ev. č. 9508 se tak stal nově vůz ev. č. 508). Důvodem byla snaha zabránit překrývání evidenčních čísel autobusů soukromých dopravců s trolejbusy DPP.

Pronajatý vůz Škoda 36 Tr ev. č. 509 ve smyčce Letňany. (foto: Libor Hinčica)

Trolejbus 36 Tr zvládl své první víkendové nasazení bez větších komplikací. Občasně pouze při průjezdu oblouky zlobil zjevně systém ECAS, jedna z Achillových pat vozidel s karoserií Temsa. Tento systém má zmírňovat náklon vozidla, a tím vyrovnávat jeho výšku nad vozovkou, avšak jeho funkčnost není stále bezvadně sladěná. Podobně bylo možné pozorovat i nesprávnou funkci zavírání dveří (špatné překrývání těsnění dveřních křídel), případně vytlačování tepelné izolace z prostoru nade dveřmi. Jinak ovšem obstál vůz při své pražské premiéře na jedničku.    

Podobné články