Menu

Tramvaje GT6M z Augsburgu do Lodže nezamíří. Prozatím

Augsburg pořídil v roce 1996 celkem 11 tramvají GT6M, z nichž jedna byla náhradou za nehodou zničený prototyp z roku 1993. (foto: Kurt Rasmussen)
Augsburg pořídil v roce 1996 celkem 11 tramvají GT6M, z nichž jedna byla náhradou za nehodou zničený prototyp z roku 1993. (foto: Kurt Rasmussen)
Stáhnout PDF
Tramvaje
06. 04. 2023 18:48
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Jak jsme informovali v našem článku z období Vánoc, polská Lodž projevila zájem o pořízení ojetých nízkopodlažních tramvají, přičemž v rámci průzkumu vhodných vozidel na trhu „second-handů“ se podařilo navázat kontakt s dopravním podnikem v německém Augsburgu, který hodlá vyřadit svých 11 tramvají GT6M, jež by měly být nahrazeny novými vozidly z produkce Stadleru.

Připomeňme, že Augsburg své tramvaje GT6M pořídil v letech 1993 a 1996, nicméně první prototyp ev. č. 601 byl už v roce 1995 vážně poškozen při dopravní nehodě, a tak byl již po dvou letech služby vyřazen a nahrazen zcela novým vozem, jenž byl dodán ještě v průběhu roku 1996 společně s dříve objednanou desítkou tramvají. Všech jedenáct vozů má tak nyní identické stáří 27 let.

„Gé té šestky“ měly být vyřazeny už před koncem loňského roku, avšak Stadler se stejně jako celá řada dalších výrobců potýká u tohoto projektu s velkým zpožděním. První vůz měl být dodán na jaře 2022, později byl termín posunut na říjen 2022 a nyní se zdá, že vozidla dorazí v průběhu jarních měsíců letošního roku s tím, že do provozu s cestujícími budou moci vyrazit po dokončení homologačních zkoušek v prosinci 2023, tj. s ročním zpožděním.  

V očekávání brzké dostupnosti vytoužených ojetin vypsal dopravce MPK Łódź dne 6. 3. 2023 výběrové řízení na nákup desíti ojetých tramvají, přičemž šlo o soutěž čistě formální. S ohledem na požadavky – tramvaje měly mít například šířku 2,3 až 2,4 m, délku 24 až 32 m, nebýt starší 30 let, mít alespoň tři články a troje dvoukřídlé dveře atp. – nebyl nikdo na pochybách, že se zadání přizpůsobovalo bavorským vozidlům. Lhůta pro podání nabídek byla do 21. 3. 2023, k předání tramvají do Lodže mělo dojít nejpozději na konci roku. Po prodloužení termínu na předkládání nabídek (31. 3. 2023) se mohl obeznámit zadavatel s nabídkou jediného uchazeče, jímž byla podle očekávání společnost Augsburger Verkehrsgesellschaft.

MPK Łódź potvrdil, že nabídku obdržel, nekomentoval nicméně její podrobnosti týkající se ceny, který byla jediným hodnoticím kritériem. Dne 5. 4. 2023 pak bylo překvapivě stroze informováno, že lodžský DP musel soutěž zrušit, a to z důvodů nesplnění formálních kritérií.

Lze předpokládat, že Lodž nyní soutěž vypíše znovu a že se augsburské tramvaje do čtvrtého největšího polského města nakonec přece jen dostanou.

Podobné články