Menu

Ostrava předá do Konotopu 25 tramvají typů T6A5 a T3

Konotopský starosta Artiem Semenichin pózuje u vyřazených tramvají T6A5 a T3 v areálu někdejších ústředních dílen DPO. (zdroj: FB Artiem Semenichin)
Konotopský starosta Artiem Semenichin pózuje u vyřazených tramvají T6A5 a T3 v areálu někdejších ústředních dílen DPO. (zdroj: FB Artiem Semenichin)
Stáhnout PDF
Tramvaje
27. 06. 2023 17:45
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Starosta ukrajinského Konotopu Artiem Semenichin informoval o rozhodnutí města Ostravy předat na Ukrajinu 25 starších tramvají T3 (v různých modifikacích) a T6A5. K tomu mají být předány i tři autobusy Solaris Urbino 10. Do Konotopu Ostrava už v listopadu darovala sedm vozů Urbino 10 a Urbino 12.

Symbolického předání se do Ostravy přijel účastnit konotopský starosta osobně. Podobně jako Varšava, která darovala počátkem roku do Konotopu 23 vozů Konstal 105Na, bude mít i Ostrava v Konotopu svou vlastní ulici pojmenovanou po metropoli Moravskoslezského kraje coby projev díků ukrajinské strany.

Podle Semenichina jsou vozidla „v perfektním technickém stavu“. Ostrava vyřadila větší počet tramvají v uplynulém roce s tím, jak se postupně dařilo zařazovat do provozu nové tramvaje Škoda 39T. Jen vozů typu T6A5 bylo od počátku letošního roku vyřazeno sedm a dalších sedm bude následovat po čtvrtku 29. 6., kdy má být jejich provoz v Ostravě definitivně ukončen. Jaký bude v pětadvacetikusové dodávce pro Konotop konečný poměr vozů T3 a T6A5 prozatím nebylo sděleno.  

Kromě tramvají by měly do Konotopu zamířit i další tři autobusy Solaris Urbino 10. (zdroj: FB Artiem Semenichin)

Ve vozovém parku konotopského tramvajového provozu je stále formálně vykazováno 15 „předválečných“ tramvají, ve skutečnosti byl ale počet provozuschopných vozů ještě před vstupem ruských vojsk do hloubi ukrajinského území nižší. Jak už bylo řečeno, z Polska bylo postupně převezeno během první poloviny roku 23 vozů Konstal 105Na, které by měly začít vozy cestující (dle sdělení starosty města) „nejpozději do dvou týdnů“. V kombinaci s ostravskými tramvajemi by tak ve městě mělo být takřka pět desítek „nových“ vozů, což je stav, který město pamatuje naposledy na konci 80. let.

Konotop je s délkou tramvajové sítě 28,7 km druhým nejmenším tramvajovým provozem na Ukrajině, přičemž ještě před pár lety byly ve městě velmi aktivní hlasy volající po likvidaci tramvají a jejich náhradě autobusy. Přebírání ojetých tramvají z Polska a České republiky přitom řeší jen část problémů místního systému tramvají, tj. oblast vozového parku. Druhou oblastí je zanedbaná infrastruktura (kolejová i napájecí), která se prozatím systémově neřeší.

Podobné články