Menu

Do ulic Prahy vyjel poprvé trolejbus SOR TNS 18

Trolejbus SOR TNS 18 ev. 112 (výr. č. 013) překonává křižovatku u výstaviště Letňany při první zkušební jízdě mimo areál garáží Klíčov. (foto: Libor Hinčica)
Trolejbus SOR TNS 18 ev. 112 (výr. č. 013) překonává křižovatku u výstaviště Letňany při první zkušební jízdě mimo areál garáží Klíčov. (foto: Libor Hinčica)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
30. 08. 2023 13:07
Libor Hinčica
1 minuta čtení

První zkušební jízdu na trolejbusové dráze v Praze má za sebou trolejbus typu SOR TNS 18, který byl v závěru července 2023 převezen z areálu společnosti Cegelec do garáže Klíčov. Trolejbus, jenž byl označen ev. č. 112 (pro 18m vozy z produkce SORu je vyhrazena řada třímístných čísel 101–115), absolvoval dvakrát jízdu pod trolejovým vedením mezi terminálem Letňany a trolejovou smyčkou v Čakovicích, přičemž půl kola vůz projel v módu na trakční baterie.

Trolejbus SOR TNS 18 ev. č. 112 je předjížděn autobusem SOR NB 18 CITY ev. č. 5084 na lince číslo 140, která by měla být trolejbusy nahrazena. (foto: Libor Hinčica)

Trolejbus je součástí 15kusové opožděné dodávky, která se dostala do skluzu v důsledku výpadku dodavatelských řetězců elektronických součástek. V současné době jsou v areálu klíčovské garáže deponovány dva vozy (výr. č. 009 a 013), které absolvují první zkoušky a měření. S ohledem na to, že areál není vybaven trolejovým vedením (k nabíjení jsou k dispozici pouze nabíjecí stříšky), bylo pro odzkoušení všech funkcionalit a chování vozidla pod trolejovým vedením zapotřebí, aby se mohl trolejbus projet i v módu napájení (a nabíjení) z troleje. To bylo možné uskutečnit až po provedení základních zkoušek (určených technických zařízení a technicko-bezpečnostní zkoušky), které se odehrály prozatím na vozidle výrobního čísla 013 (ev. č. DPP 112), pro nějž bylo vydáno povolení pro zkušební provoz na trolejbusové dráze ze strany Drážního úřadu.

Pohled zezadu na trolejbus SOR TNS 18 na ulici Tupolevově. (foto: Libor Hinčica)

Trolejbus opustil klíčovské garáže dne 30. 8. 2023 krátce po desáté hodině ranní a na baterie dojel do letňanského terminálu, kde se v 10:20 poprvé připojil k trolejovému vedení, a následně dle pokynů pracovníků Cegelecu, jež na voze prováděli příslušná měření, projel úsek pod trolejovým vedením do Čakovic k obchodnímu centru a zpět, poté jen do Čakovic (opět s obkroužením kruhové křižovatky), odkud už jízda pokračovala v bateriovém módu zpět do klíčovských garáží, kde před 12. hodinou první zkušební jízda vlastní silou mimo uzavřený areál skončila.

Podobné články