Menu

Do Petrohradu míří „Leningrady“

Nová tramvaj realizuje své první kroky, jak ukazuje tento snímek z března 2021. (foto: PK TS)
Nová tramvaj realizuje své první kroky, jak ukazuje tento snímek z března 2021. (foto: PK TS)
Stáhnout PDF
Tramvaje
27. 03. 2021 13:26
Vít Hinčica
1 minuta čtení

Jak jsme již uvedli v lednu 2021, Petrohrad očekává tento rok příchod 11 vozů Bogatyr‘ M a dvou tramvají Vijtaz‘-M. Ve druhém případě bude dodávána inovovaná verze, která získala označení 71-931М «Vitjaz‘-Leningrad» (71-931М «Витязь-Ленинград»).

Snímek z konečné montáže (foto: PK TS).

Interiér.

Hlavní inovace spočívá v tom, že skříně tramvaje jsou namísto z vysokouhlíkové oceli z hliníku. Hliníkové profily pochází z Krasnojarsku od společnosti Rusal. Výroba prvního hliníkového Vitjaze-M začala už v první polovině loňského roku (viz text zde), celá sestava skříní pak byla představena v září 2020, kdy došlo zároveň k zavedení komerčního jména „Vitjaz‘-M Leningrad“.

Výrobce očekával zásluhou využití hliníku pokles hmotnosti vozu o 20 až 40 %. Výslednou hmotnost ovšem zatím neuvedl. Dále mají být předností nové tramvaje nižší náklady na údržbu, lepší dynamické vlastnosti či vysoká míra recyklovatelnosti původních komponent. Výrobce věří, že podstatně dražší cenu hliníku vykompenzuje delší životnost a vyšší spolehlivost Leningradů

Přechod mezi články.

Nová tramvaj s výklopnou plošinou. (foto: 3x PK TS)

PK Transportnyje Sistěmy udává, že pro výrobu tramvají s hliníkovými skříněmi musela zmodernizovat svůj závod v Tveru a investovat více než 3 mld. rublů (cca 1 mld. Kč). Další podstatná inovace inovovaného modelu spočívá v anti-crashovém systému, který změnil tramvaji čelo. Modernizací prošly i podvozky. Výrobce dále provedl některé inovace na úrovni interiéru, když například částečně změnil uspořádání míst k sezení a jejich počet mírně navýšil.

V únoru 2021 bylo oznámeno, že první dva inovované vozy typu 71-931M poputují do Petrohradu, a to v rámci výše uvedeného kontraktu. Tramvaje Leningrad jsou momentálně v konečné fázi výroby a začaly podstupovat zkoušky. Příchod do ulic Petrohradu je očekáván ještě v prvním pololetí tohoto roku. 

PK TS chce postupně hliníkové skříně uplatňovat i na svých dalších vozidlech, nejen tramvajových. Výrobce je díky kontinuálním inovacím už nyní schopen vyrábět vozidla MHD s omezeným podílem zahraničních výrobků. Momentálně pracuje na několika projektech současně, mj. kloubovém elektrobusu s nočním nabíjením. Tento elektrobus už je téměř dokončen. 

Podobné články