Menu

Autobusy Setra S 415 LE business od ICOMu v šedé a červené

Jedna z nových Seter ČSAD Slaný přijíždí na náměstí Krále Vladislava do Velvar. (foto: ROPID/Vojtěch Mařík)
Jedna z nových Seter ČSAD Slaný přijíždí na náměstí Krále Vladislava do Velvar. (foto: ROPID/Vojtěch Mařík)
Stáhnout PDF
Autobusy
06. 09. 2022 19:19
Matěj Stach
1 minuta čtení

Společnosti ČSAD Benešov a ČSAD Slaný z koncernu ICOM transport od léta postupně zařazují do provozu v Pražské integrované dopravě 26 nových autobusů Setra S 415 LE business. Ty pomyslně navazují na předchozí dodávku 30 vozidel stejného typu z přelomu let 2020 a 2021, od nichž se odlišují především lakem. Do nových autobusů investoval ICOM necelých 115 milionů korun.

Nové, částečně nízkopodlažní členy rodiny MultiClass 400 v podobě vozidel S 415/416 LE business představil holding Daimler na podzim roku 2014 na veletrhu IAA v Hannoveru. ICOM transport zatím těchto autobusů, které z českých silnic vytlačují pro firmy z koncernu typické vozy Mercedes-Benz Intouro, pořídil celkem 522 ve třech délkových variantách – mimo dvojice již prezentovaných také v třínápravovém provedení S 418 LE business o délce 14 640 mm.

Autobusy v provedení S 415 LE business, jež nakupuje koncern masově již od roku 2015, měří na délku 12 330 mm, široké jsou standardních 2 550 mm a vysoké poté 3 355 mm. Poháněny jsou tím slabším z dvojice nabízených motorů OM 936 EURO VI-E, který disponuje výkonem 220 kW. Osazená převodovka je manuální šestistupňová GO 190-6 rovněž z produkce koncernového Mercedesu. Vozidla jsou vyhotovena v příměstském dvoudveřovém provedení s jednokřídlými předními dveřmi. Z továrny vyjela ve světle šedém laku, svislé červené pruhy na ně byly dolepeny až v České republice v EvoBusu. Salon každého z autobusů ukrývá celkem 45 sedadel, která jsou vybavena bezpečnostními pásy. Samozřejmostí je potom jejich barevné rozrůznění pomocí červených a modrých látkových potahů se vzorem Maappi. Nové Setry disponují standardně osazovanou klimatizací Spheros a ve výbavě jim nechybí ani USB nabíječky drobné elektroniky. Informační systém dodala společnost Bustec.

Pohled do zadní části vozu nabízí i možnost prohlédnutí si sympaticky laděných samolepek z nového vizuálu upozorňujících cestující na nejrůznější nešvary. (foto: ROPID/Vojtěch Mařík)

Svisle pruhované autobusy S 415 LE business nejprve v počtu 7 kusů doputovaly během července k firmě ČSAD Slaný, která je do provozu zařadila postupně mezi 22. červencem a 8. srpnem 2022. Stroje provozované na linkách na severozápadě od Prahy obdržely ev. č. 7731-7737. Následně už přišel na řadu podnik ČSAD Benešov, jenž nových Seter obdržel v srpnu celkem 19. U něj tyto vozy obdržely ev. č. 7831-7849. Autobusy pod ev. č. 7831-7836, 7840 a 7843 byly přiděleny provozovně Benešov, vynechané vozy po ev. č. 7846 jezdí pod Vlašimí. Zbylé tři Setry ev. č. 7847-7849 do provozu zatím nezasáhly. Dodejme, že pořízení nových autobusů má za následek další ústup vozů Mercedes-Benz Intouro. K úplnému zmizení z linek Pražské integrované dopravy ale mají ještě daleko, mimo ČSAD Benešov a ČSAD Slaný, v jejichž flotilách autobusy také přežijí, do systému zasahují na dálkových linkách také Intoura z ČSAD Jindřichův Hradec a ICOM transport.

Podobné články