Menu

V autobuse jako na Měsíci. Citara s netradičními interiéry

Cesta na Měsíc zlevnila na pár euro. Tedy pokud se spokojíte s autobusovou verzí. (foto: Daimler Buses)
Cesta na Měsíc zlevnila na pár euro. Tedy pokud se spokojíte s autobusovou verzí. (foto: Daimler Buses)
Stáhnout PDF
Nezařazené
16. 01. 2020 07:55
Redakce
1 minuta čtení

Výrobce Mercedes-Benz (potažmo EvoBus) se pochlubil netradičním provedením autobusů Mercedes-Benz Citaro pro dopravce Spillmann z Německa. Tomu předal nedávno pět nových autobusů Mercedes-Benz Citaro, z toho čtyři ve 12m provedení s technologií mild hybrid a jeden článkový (Citaro G).  

Cesta na Měsíc zlevnila na pár euro. Tedy pokud se spokojíte s autobusovou verzí. (foto: Daimler Buses) Armstrongova vlajka ovšem chybí. (foto: Daimler Buses)

Dopravce Spillmann se dlouhodobě snaží věnovat velkou pozornost vyhotovení autobusů, které pořizuje, což znamená mj. používání různých netradičních prvků v oblasti designu. U pěti nově pořízených vozů přikročil dopravce k vyhotovení celých interiérů do několika tematických provedení.

Autobus jako jachta. (foto: Daimler Buses)

Podlaha jednoho z Citar je tak například vyhotovená ve vzoru paluby lodě a na bočnicích jsou použity motivy vyobrazující otevřené moře a pláže. Cestující se tak po nástupu do vozidla mohou nechat unášet představivostí plavby na lodi. Komu by bylo moře příliš malým stimulem pro představivost, může se svézt vozem, jehož podlaha připomíná povrch Měsíce a bočnice poté v podokenní části pracují s motivy vesmíru. Další autobus má v interiéru motivy grafiky 60. let, jeden vyobrazuje krásy regionu Bietigheim-Bissingen, kde dopravce Spillmann podniká, a poslední, ještě nezmíněný autobus, odkazuje na dopravu a mobilitu, kdy například jeho podlaha připomíná asfaltový povrch.

Detail bočnice ve voze odkazujícím na grafiku 60. let. (foto: Daimler Buses)

Součástí výbavy všech autobusů je také WiFi pro cestující a USB nabíjecí porty. Autobusy jsou vybaveny také bezpečnostním radarovým systémem Sideguard Assist, který hlídá stranu napravo od autobusu při zatáčení vozidla a může autobus zastavit, a tím zabránit srážce s chodcem, cyklistou či jinými překážkami.

Libor Hinčica

Předání pětice autobusů dopravci Spillmann. Povšimněte si netradičního řešení i vnějšího provedení čel  u třech vozů nalevo. (foto: Daimler Buses)

Podobné články