Menu

Charkov otevřel novou trolejbusovou trať a plánuje další velký nákup trolejbusů

Město Charkov ze dne otevření nové trati nabídlo v tiskové zprávě jen tuto odřezanou a navíc ne zrovna kvalitní fotografii. (foto: město Charkov)
Město Charkov ze dne otevření nové trati nabídlo v tiskové zprávě jen tuto odřezanou a navíc ne zrovna kvalitní fotografii. (foto: město Charkov)
Stáhnout PDF
Nezařazené
16. 01. 2020 19:57
Redakce
1 minuta čtení

Město Charkov ze dne otevření nové trati nabídlo v tiskové zprávě jen tuto odřezanou a navíc ne zrovna kvalitní fotografii. (foto: město Charkov)

Na počátku tohoto týdne, dne 13. 1. 2020, byla v Charkově nová otevřena trolejbusová trať o délce 3,7 km, která začala být stavěna v létě loňského roku. Tato trať spojila stávající trolejbusové konečné Geroiv Praci, při které se nachází stejnojmenná konečná modré linky metra, a Pivnična Saltivka (viz zde).

Na novou trať, která stála v přepočtu 87,5 mil. Kč (hrazeno z úvěru EBRD) a která byla plánována již před více než 20 lety, byla vyslána linka 47, která má osm zastávek. Interval trolejbusů ve špičkách činí 5 minut, mimo špičku 7 minut.

Tato o pár týdnů starší fotka rovněž dodržuje tradici uříznutého spodního okraje. (foto: město Charkov)

Příchod nové trolejbusové linky se setkal s velkým zájmem místních obyvatel, z nichž se někteří jali nový dopravní prostředek v dané relaci vyzkoušet bez toho, že by někam opravdu museli cestovat.

Významné události pro město se účastnil i primátor Charkova, Gennadij Kernes, který se zasloužil o velkou obnovu tramvajové i trolejbusové dopravy v celém městě od svého působení v čele charkovské radnice od roku 2010. Primátor je po atentátu z roku 2014, kdy byl vážně postřelen, upoután na invalidní vozík, takže mohl vyzkoušet i kvalitu nově dodavaných nízkopodlažních trolejbusů. Na otevření nové trati slíbil primátor brzké zavedení jednotné elektronické jízdenky, a sice do března 2020.

Město se navíc ve stejný den pochlubilo i tiskovou zprávou, která pojednávala nejen o příchodu již 43 sólo trolejbusů Bogdan T701.17 z celkem loni 57 objednaných, ale také o tom, že je na obzoru nákup dalších zhruba 48 trolejbusů, z toho 12 kloubových, které by měly být pořízeny s pomocí úvěru od Evropské investiční banky. Tato téměř padesátka trolejbusů by měla zamířit do charkovské vozovny č. 3.

Text: Vít Hinčica

Podobné články