Menu

Tychy dokončily novou trolejbusovou trať, nakupují elektrobusy

Tyskie Linie Trolejbusowe se pochlubily sérií snímků z prvních jízd. (foto: 4x Tyskie Linie Trolejbusowe)
Tyskie Linie Trolejbusowe se pochlubily sérií snímků z prvních jízd. (foto: 4x Tyskie Linie Trolejbusowe)
Stáhnout PDF
Nezařazené
11. 07. 2019 06:56
Redakce
1 minuta čtení

Na počátku července 2019 byly v polských Tychách zahájeny první zkušební jízdy na nové trati umístěné na jihu města v městském obvodu Paprocany. Práce na výstavbě více než km dlouhého nového úsek trvaly necelého tři čtvrtě roku (o trati více zde). Momentálně probíhají přípravy na zavedení linek E a G do dané oblasti.

Tyskie Linie Trolejbusowe se pochlubily sérií snímků z prvních jízd. (foto: 4x Tyskie Linie Trolejbusowe)

Elektrobusy

Krátce před tím, v červnu 2019, provozovatel trolejbusů v Tychách, Tyskie Linie Trolejbusowe, oznámil, že podepsal smlouvu se společností Solaris Bus & Coach na dodávku dvou elektrobusů o délce 11,5–12,5 m s pomalým dobíjením, s přípravou na možné doplnění pantografu, a to v ceně 5,658 mil. zlotých (vč. DPH; odhadovaná cena zakázky byla překročena o více než 700 tisíc korun). Součástí kontraktu je dodání rychlé a pomalé dobíječky. I když kontrakt zahrnuje některé další podmínky, při přepočtení jedno vozidlo vychází na téměř 17 mil. Kč. Pokračuje tak trend, kdy někteří polští dopravci akceptují už tak vysoké nabídky, které navíc překračují odhadovaný rozpočet. Záruka na baterie je poskytována pouze na dobu 61 měsíců, tedy zhruba pěti let. Během 36 měsíců provozu musí výrobce garantovat, že elektrobusy dojedou na jedno nabití minimálně 90 km (min. kapacita baterií byla stanovena na pouhých 200 kWh). Nové vozy budou nasazeny na novou linku H, která je dnes obsluhována pod jiným označením, č. 291, klasickými autobusy.

Text: Vít Hinčica

Podobné články