Menu

V Praze je už druhý vůz KT8D5 z Miskolce

Pohled na vůz ev. č. 204 (ex-Košice ev. č. 522) při skládání v Praze v areálu ústředních dílen dne 14. 1. 2016. (foto: Československý Dopravák)
Pohled na vůz ev. č. 204 (ex-Košice ev. č. 522) při skládání v Praze v areálu ústředních dílen dne 14. 1. 2016. (foto: Československý Dopravák)
Stáhnout PDF
Nezařazené
14. 01. 2016 14:55
Redakce
1 minuta čtení

Jak jsme informovali v našem pondělním článku, Praha se rozhodla využít možnosti pořídit ojeté tramvaje KT8D5 z maďarského Miskolce, který po uvedení nových tramvají Škoda 26 T ForCity Classic do provozu odstavil většinu z 18 vozů KT8D5, které měl k dispozici.

Pohled na vůz ev. č. 204 (ex-Košice ev. č. 522) při skládání v Praze v areálu ústředních dílen dne 14. 1. 2016. (foto: Československý Dopravák)

Připomeňme, že vozidla typu KT8D5 pořídil Miskolc jako ojetá, byť v případě vozu ev. č. 200 (který byl do Prahy dovezen v pondělí 11. 1. 2016) šlo o „ojetí“ čistě papírové. Tramvaj, která byla určena pro Košice, kde měla sloužit pod ev. č. 539, totiž po kolejích v Košicích nikdy nejela, dohoda o (původně pouze) odzkoušení vozidla však byla smluvena mezi Miskolcem, ČKD Tatrou i košickým DP, k němuž se měla tramvaj po skončení zkoušek navrátit, a tak byla v majetku DPMK vedena. Nakonec ovšem Košice přistoupily k výprodeji a své nejnovější vozy v podobě typu KT8D5 z velké části rozprodaly. Celkem bylo v letech 1990–92 expedováno do nedalekého Miskolce deset „ká té osmiček“ z Košic. Dalších osm vozů téhož typu získal Miskolc později z Mostu, který se tak zbavil své kompletní flotily vozidel daného typu.

Oba ex-miskolcké vozy KT8D5 ev. č. 200 (ex-Košice ev. č. 539) a 204 (ex-Košice ev. č. 522) zůstanou prozatím odstavené v areálu dílen DP hl. m. Prahy. Začátek prací na rekonstrukci prvního z vozů se předpokládá až na jaře 2016. (foto: Československý Dopravák)

Nyní se naopak tramvaje vracejí z Miskolce zpět do České republiky. V rámci první vlny byly pořízeny dva vozy původních ev. č. 200 (ex-Košice ev. č. 539) a 204 (ex-Košice ev. č. 522), které by měly nést v Praze čísla 9099 a 9100. Obě tramvaje by měly být modernizovány dle vzoru pražských tramvají KT8D5R.N2P (se středím nízkopodlažním článkem a elektrickou výzbrojí TV Progress od Cegelecu). Server IDNES.cz přinesl informaci, že nákup jednoho vozu vyšel pražský DP na cenu 1,4 mil. Kč, nicméně podle informací redakce Československého Dopraváka není tento údaj pravdivý a skutečná cena byla nižší. Transport obou vozidel byl do Prahy proveden na speciálním trajleru společnosti UNIVERSAL TRANSPORT. Vykládka druhého vozu proběhla dopoledne dne 14. 1. 2016 v areálu ústředních dílen pražského DP.

Ojeté tramvaje míří do Prahy i z Prahy. Tramvaje KT8D5 z Miskolce jsou odstaveny vedle tramvají T3 čekajících na odvoz k dalším provozovatelům ve východní Evropě. (foto: Československý Dopravák)

Pořízení dalších pěti tramvají KT8D5 z Miskolce se předpokládá na podzim 2016. O případném nákupu posledních pěti vozů, které dopravce MVK již vyřadil z provozního stavu, zatím není rozhodnuto.   

Podobné články