Menu

Do Olomouce zamíří další tramvaj EVO1/O

Tramvaj EVO1/O v Olomouci na konečné Fibichova. (foto: Libor Hinčica)
Tramvaj EVO1/O v Olomouci na konečné Fibichova. (foto: Libor Hinčica)
Stáhnout PDF
Nezařazené
28. 04. 2020 05:28
Redakce
1 minuta čtení

Společnost Pragoimex se stala vítězem výběrového řízení na dodávku jednoho oboustranného sólo vozu pro Dopravní podnik města Olomouce. Do města dodá vůz typu EVO1/O, tedy stejný typ, jaký ve městě už jezdí v počtu tří kusů (ev. č. 121–123). Mimoto má Olomouc k dispozici ještě 5 vozů jednostranných.

Tramvaj EVO1/O v Olomouci na konečné Fibichova. (foto: Libor Hinčica)

Už v roce 2016 se počítalo s tím, že bude koupeno celkem 9 nových sólo vozů. Nakonec vypsané výběrové řízení ale operovalo jen s 8 vozidly. Redukce se nicméně odehrála na straně jednostranných vozů – u těch s dveřmi na obou stranách se počítalo v obou případech jen se třemi vozidly. Výběrové řízení muselo být vypsáno opakovaně, přičemž jednu ze soutěží zrušil i Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Nakonec však Olomouc svého dodavatele vozidel vybrala a objednala si v září 2017 oněch osm tramvají od Pragoimexu, jejichž průměrná cena byla 21,961 mil. Kč bez DPH.

V závěru ledna letošního roku byla vypsána další soutěž počítající s dodávkou jediného kusu nové tramvaje v oboustranném provedení, přičemž šlo o zakázku v celkové hodnotě 41,680 mil. Kč bez DPH. Z této částky měla samotná kupní cena vozidla představovat sumu 27,150 mil. Kč, zbytek byla odhadovaná částka za záruční a pozáruční servis vozidla. Lhůta pro podání nabídek vypršela dne 2. 3. 2020.

Asi není velkým překvapením, že do tendru přišla jen jediná nabídka. Ostatně o tom, že v roce 2019 bude zakoupen další vůz z rodiny EVO, se otevřeně hovořilo v prezentaci DPMO na setkání řidičů v Olomouci již v květnu 2018, tedy dávno před vypsáním tendru. Tramvaj má být dodána do 700 dnů od zveřejnění smlouvy, k čemuž došlo 27. 4. 2020. Cena za vozidlo se nakonec zastavila na částce 27,508 mil. Kč, což je rekordní cena za dodávku sólo vozidla v České republice. Jde například o vyšší hodnotu, než za kterou si Ostrava pořídila jeden dvoučlánkový vůz Stadler Tango NF2 s výrazně vyšší přepravní kapacitou. Hodnota servisní smlouvy je 15,070 mil Kč a operuje s dobou pozáručního servisu 27 let (tedy po celou životnost tramvaje).

Libor Hinčica    

Podobné články