Jediný norský trolejbusový provoz se dočká rozšíření

Několikrát byla jeho budoucnost nahnuta, přesto stále existuje. Jeden z nejmenších trolejbusových provozů na světě v norském Bergenu by se měl dočkat svého rozšíření. Jediná provozovaná trolejbusová linka by měla být prodloužena o 4,5 km, přičemž na části trasy o délce 1,5 km by nemělo být použito trolejové vedení a trolejbusy by zde měly jezdit na baterie.

Historický trolejbus Škoda 9 Tr v Bergenu. (zdroj: Wikipedia.org)

Trolejbusová doprava v Bergenu byla zahájena v roce 1950. Ve městě nyní existuje jediná linka o délce 7,2 km, přičemž vozový park je tvořen pouze 6 vozidly od Neoplanu. V minulosti zde v jako jediném západním městě jezdily také československé trolejbusy Škoda 9 Tr, z nichž jeden je uchován v nepojízdném stavu v místním muzeu veřejné dopravy.

Prodloužení trolejbusové tratě by mělo umožnit nahradit autobusy na vytížených autobusových linkách čísel 16 a 17, které v současné době jezdí v 10minutovém a v době odpolední špičky dokonce v 5minutovém intervalu. Očekává se, že k prodloužení trolejbusů by mohlo dojít od prosince 2020 v souvislosti s udělením nové smlouvy na provozování veřejné dopravy. Výstavbu prodloužení zajistí město (potažmo místní kraj skrze svou společnost Bybanen AS), pořízení vozidel ale má zajistit nový provozovatel.

Libor Hinčica