Menu

Quito soutěží 50 článkových trolejbusů

Trolejbusy z koridoru vlivem svého stáří postupně mizí. Případný nákup 50 nových vozidel situaci zlepší jen částečně. (foto: Municipio del Distrito Metropolitano de Quito/2023)
Trolejbusy z koridoru vlivem svého stáří postupně mizí. Případný nákup 50 nových vozidel situaci zlepší jen částečně. (foto: Municipio del Distrito Metropolitano de Quito/2023)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
09. 03. 2024 11:31
Vít Hinčica
1 minuta čtení

Poté, co výběrové řízení na 25 článkových trolejbusů vypsané na konci roku 2022 skončilo loni bez rozhodnutí o výběru dodavatele, vypsala radnice hlavního města Ekvádoru letos v březnu nové výběrové řízení, a to na 50 vozidel. Zatímco v prvním případě o soutěži informovala jen zprostředkovaně některá místní média, nyní o ní informuje i samotný provozovatel trolejbusů. Navíc se podmínky tendru objevily na online tržišti Organizace spojených národů, a nikoli jen na obtížně přístupném místním portálu ekvádorské veřejné správy. 

Podmínky tendru tentokrát nepřipomínají úplnou frašku hranou pro potřeby předem vybraného čínského výrobce trolejbusů, ale lhůta na podání nabídek i některé podmínky i tak nejsou příznivé. Například online schůzka s potenciálními zájemci se uskutečnila přes rozhraní Google Meet jen dva dny poté, co byl tendr zveřejněn (4. 3. 2024), nepovinná návštěva vozovny je pak v plánu už 12. března 2024 a nabídky je nutné předložit do 12. dubna 2024. 

Co se příchodu vozidel od hlavního města Ekvádoru týče, měla by být všechna dodána do 330 dní od podepsání smlouvy. Během prvních 30 dní od podepsání smlouvy bude nejprve odsouhlasena konečná podoba vozidla a dalších 100 dní bude mít výrobce na zhotovení prototypu. Minimální obsaditelnost trolejbusů uzpůsobených pro provoz pod napětím 750 V DC má být 160 cestujících. Zadavatel požaduje autonomní dojezd trolejbusů na vzdálenost alespoň 75 km při plně obsazeném vozidle, a to po celou dobu životnosti baterií. Nabití baterií na alespoň 50 % jejich kapacity musí proběhnout do 2 hodin. Vozidla musí mít délku alespoň 17 700 mm a šířku 2 500 až 2 560 mm. S výjimkou podběhů nejsou přípustné žádné schody. Vozidla musí mít dveře na každé straně, a to alespoň 3 na jedné straně, přičemž první dveře na každé straně musí mít ještě sklopitelný stupínek, který usnadní nástup a výstup cestujících zejména v případech, kdy trolejbusy zastaví na zastávkách, jež nejsou opatřeny vysokými nástupišti. Ačkoli je jinak zadavatel v různých parametrech poměrně benevolentní, faktem je, že navržení a vytvoření vozidla podle v tendru uvedených podmínek za tak krátkou dobu je pro předem dobře neinformované subjekty téměř nemožné. 

 

Podobné články