Menu

V Hradci Králové vzniká nová trolejbusová trať

Trolejbus Škoda 31 Tr s karoserií libchavské společnosti SOR v Hradci Králové. (foto: Radim Holiš, zdroj: Wikipedia.org) 
Trolejbus Škoda 31 Tr s karoserií libchavské společnosti SOR v Hradci Králové. (foto: Radim Holiš, zdroj: Wikipedia.org) 
Stáhnout PDF
Nezařazené
16. 07. 2018 06:27
Redakce
1 minuta čtení

Společnost Elektrizace železnic Praha a. s. začala v červenci v Hradci Králové s výstavbou nové trolejbusové trati Brněnská – Pod Strání. Trať má být spolufinancována EU v rámci Operačního programu Doprava.

Trolejbus Škoda 31 Tr s karoserií libchavské společnosti SOR v Hradci Králové. (foto: Radim Holiš, zdroj: Wikipedia.org) 

Flotila vozového parku veřejné dopravy v Hradci Králové patří mezi nejmodernější u nás. Dopravnímu podniku se podařilo uspět s žádostmi o dotace z EU na řadu projektů, a tak se investovalo v uplynulých letech do nákupu nových trolejbusů, parciálních trolejbusů (s trakčními bateriemi) i elektrobusů. Už nyní má Hradec Králové největší flotilu elektrobusů v ČR, do konce roku má přitom přibýt ještě dalších 10 vozů SOR NS 12 electric. Elektrobusy nejsou vnímány jako konkurenti trolejbusové dopravy, ale jako její partneři (ostatně využívají v nemalé míře již vybudovanou infrastrukturu trolejbusů). Hradec Králové tak dále investuje i do trolejbusové dopravy, která je páteřním dopravním systémem. Nyní dochází k budování nové trati Brněnská – Pod Strání.

Vedení trolejbusové trati Brněnská - Pod Strání. (zdroj: DPMHK)

V rámci stavby dojde k vybudování nových kabelových tras (napájecí kabely), dále k instalaci nových sloupů (celkem 57 stožárů) a veřejného osvětlení a k montáži trolejového vedení. Projekt trolejbusové trati připravila společnost PRAGOPROJEKT. Trať má být hotová do 105 kalendářních dnů od předání staveniště, stavba vyjde na 15,84 mil. Kč (bez DPH). Nová trať povede ulicemi Brněnská, Palachova a Milady Horákové a její celková délka je cca 900 m. Celá trať bude vedena po katastrálním území městské části Nový Hradec Králové, částečně pak bude zasahovat do místní části Třebeš. K jejímu zprovoznění by mělo dojít ještě na podzim, kdy by měla být stavba dokončena.

Libor Hinčica   

Podobné články