Menu

Do Prahy zamíří v nejbližších dnech další trolejbus

Trolejbus Škoda 30 Tr pro Prahu (a Hradec Králové) během zkoušek v Plzni. (foto: Zdeněk Kresa)
Trolejbus Škoda 30 Tr pro Prahu (a Hradec Králové) během zkoušek v Plzni. (foto: Zdeněk Kresa)
Stáhnout PDF
Nezařazené
14. 04. 2018 05:45
Redakce
1 minuta čtení

Testovací vůz SOR TNB 12 ev. č. 9505, který má DP zapůjčený od společnosti SOR Libchavy již od října 2017, by měl ještě v průběhu dubna doplnit vůz s identickou karoserií, avšak s elektrovýzbrojí od Škody Electric. Jednat se tedy bude o zástupce typu Škoda 30 Tr.

Trolejbus Škoda 30 Tr pro Prahu (a Hradec Králové) během zkoušek v Plzni. (foto: Zdeněk Kresa)

Na základě smlouvy uzavřené mezi pražským DP a společností Škoda Electric, jež byla zveřejněna 13. 4. 2018, zamíří do Prahy trolejbus Škoda 30 Tr, který bude pronajatý na dobu jednoho roku, přičemž v případě oboustranného zájmu je možné ji o další rok prodloužit. Trolejbus by měl ročně najet min. 30.000 km, přičemž cena za pronájem je stanovena na 35 Kč/km (ročně tedy min. 1,05 mil. Kč bez DPH). K předání vozidla by mělo dojít v následujících dnech v areálu garáží Klíčov.

Ještě jeden pohled na testovací parciální trolejbus, jenž by měl být min. na rok pronajat do Prahy. (foto: Zdeněk Kresa)

Trolejbus Škoda 30 Tr, jenž by měl v Praze nést ev. č. 9506, je součástí dodávky pro Hradec Králové. Tam má Škodovka dodat na základě smlouvy z loňského roku 9 tzv. parciálních trolejbusů. První z vyrobených vozů je fakticky prototypem, jenž po zkouškách v Plzni zamířil do Hradce Králové, odkud by se měl přemístit do Prahy. Vůz je vybaven (jako vůbec první typu 30 Tr) trakčními bateriemi s kapacitou elektrické energie 42,1 kWh. Tato kapacita baterií by měla postačovat pro opakovaný dojezd mimo trolejové vedení až na vzdálenost 9 km za předpokladu, že bude zachován poměr jízdy pod trolejí a mimo trolej 2:1. To v případě Prahy splněno nebude – v současné době visí nad pražskými ulicemi jen necelý kilometr trolejbusového trolejového vedení na Prosecké ulici. Nezbytné nabití baterií se tak bude uskutečňovat na nabíjecí stopě v obratišti Palmovka.

Pražský DP by rád parciální trolejbusy, které sám nazývá jako elektrobusy s dynamickým nabíjením, dál rád rozvíjel. V tomto týdnu oficiálně potvrdil záměr elektrifikovat celou linku 140 (Palmovka – Miškovice), přičemž bude nutné doplnit trolejové vedení do dalších úseků. Předpokládá se, že by pro potřebu této linky mohlo být pořízeno až 25 kloubových parciálních trolejbusů.

Libor Hinčica

Podobné články