Menu

Zlín znovu vypsal tendr na parciální trolejbusy

Zlín byl prvním českým městem, které na parciální trolejbusy vsadilo. Do provozu zařadil dopravce první dva vozy v roce 2016. (foto: Dušan Kunovský)
Zlín byl prvním českým městem, které na parciální trolejbusy vsadilo. Do provozu zařadil dopravce první dva vozy v roce 2016. (foto: Dušan Kunovský)
Stáhnout PDF
Nezařazené
19. 02. 2018 10:02
Redakce
1 minuta čtení

Celkem 7 tzv. parciálních trolejbusů (tedy trolejbusů vybavenými výkonnými bateriemi pro možnost opakované jízdy mimo trolejové vedení) chce Dopravní společnost Zlín–Otrokovice. Ta vypsala výběrové řízení na vozidla, jež by měla být spolufinancována Evropskou unií, již podruhé.

Zlín byl prvním českým městem, které na parciální trolejbusy vsadilo. Do provozu zařadil dopravce první dva vozy v roce 2016. (foto: Dušan Kunovský)

Do prvního tendru, jenž byl vypsán v červenci 2017, se nepřihlásil žádný uchazeč, a tak dopravce v listopadu 2017 oznámil, že tendr ruší. Dne 16. 2. 2018 bylo výběrové řízení ve stejném rozsahu a odhadované hodnotě vypsáno znovu.

Dopravce požaduje 7 trolejbusů o délce cca 12 m s bateriovým pohonem, jejichž hodnotu odhaduje na 98 mil. Kč, tedy 14 mil. Kč za vozidlo. Každý z trolejbusů by měl být schopen ujet jednorázově na baterie vzdálenost až 15 km. Vozy by měly být vybaveny dvěma místy pro invalidní vozíky (případně dětské kočárky) a připuštěny jsou trolejbusy ve tří- i ve čtyřdveřovém provedení. Vozidla musí být současně vybavena také klimatizací salónu cestujících a stanoviště řidiče.

Nabídky mohou zájemci podávat do 22. 3. 2018. Samotné dodávky vozidel mají být provedeny nejpozději do 8 měsíců od podpisu smlouvy s vítězným uchazečem. Ten musí mj. v rámci kvalifikačních kritérií prokázat, že v posledních třech letech dodal min. 3 zákazníkům trolejbusy či elektrobusy v celkové hodnotě alespoň 98 mil. Kč (tedy v hodnotě zakázky pro DSZO). Již tradičním požadavkem zlínského tendru je přistavení vzorkového vozidla pro vykonání zkušební jízdy. Tato zkouška bude předcházet podpisu smlouvy. Trolejbus, s nímž se bude mít výrobce zájem o přízeň dopravce ucházet, tedy již musí po podání nabídek alespoň v podobě prototypu existovat.  

Libor Hinčica

Podobné články