Vídeň hodlá investovat 70 mil. € do rozvoje MHD

Investice rakouského hlavního města do jeho systému veřejné dopravy pokračují. Městská radní pro dopravu a životní prostředí Ulli Sima a vicestarostka Maria Vassilakova prezentovaly dne 19. 6. 2017 společně aktuálně plánované investice do rozvoje veřejné dopravy pro období do roku 2020.

Tramvaje ULF jsou bezpochyby symbolem veřejné dopravy ve Vídni. (foto: Wiener Linien)

Cílem města by mělo být nadále vytváření atraktivní nabídky veřejné dopravy. Do roku 2020 chce město překonat hranici 1 mld. přepravených pasažérů ročně. Napomoct by tomu měly i investice do dopravní infrastruktury. Konkrétně se plánuje například prodloužení tramvajové linky O od Pratersternu k bývalému nádraží Wien-Nordbahnhof. Nový úsek by  měl mít délku 1,4 km a situovány by na něm měly být celkem 4 zastávky. Stavba by měla být zahájena v roce 2019 a zprovozněna na podzim 2020.

O stejnou délku, tedy 1,4 km, by se měla prodloužit i trať linky č. 67. Zde se předpokládá zahájení stavby v roce 2018 a zahájení provozu již na přelomu let 2019/2020. Tato trať by měla odlehčit centrálním úsekům tramvajové linky č. 6.

Třetí důležitá investice do tramvajové dopravy počítá s prodloužením linky D nedaleko nového hlavního nádraží. Na trase dlouhé 1,2 km by se měly nacházet pouze dvě zastávky, nicméně tramvaje mají v dané trase zajistit spojení mezi stanicí metra U1 a novou čtvrtí a nedalekým parkem. Nová smyčka linky D zároveň může posloužit pro operativní použití tramvajovými spoji linky č. 6.

Nejvíce finančních prostředků směřuje do metra, kde se buduje momentálně prodloužení linky U2 a pracuje se na nové trase U5. Investice se nevyhnou ani důležité tangenciálně vedení autobusové lince 15A na jihu města, kde má dojít od roku 2018 díky modernizacím ke zrychlení provozu a zlepšení zastávek.

Redakce ve spolupráci se Zahraniční kanceláří města Vídně