Menu

Největší objednávka elektrobusů v Evropě

Elektrobus VDL Citea SLFA Electric. (foto: VDL Bus & Coach)
Elektrobus VDL Citea SLFA Electric. (foto: VDL Bus & Coach)
Stáhnout PDF
Nezařazené
18. 04. 2017 12:18
Redakce
1 minuta čtení

Celkem 100 elektrobusů si objednal dopravce Connexxion z Nizozemska od společnosti VDL Bus & Coach. Jedná se o doposud největší jednorázovou zakázku na elektrobusy v Evropě. Všechna vozidla mají být nasazena do provozu v Severním Holandsku, kde nedávno uspěl Connexxion v tendru na dopravní obslužnost pro oblast Amstelland-Meerlande.  

Elektrobus VDL Citea SLFA Electric. (foto: VDL Bus & Coach)

„Jedná se o první krok k bezemisní veřejné dopravě v oblasti Amstelland-Meerlanden. Využíváme přitom všech znalostí, které jsme již získali v oblasti jihovýchodní Brabantska, kam VDL dodala 43 svých článkových elektrobusů VDL Citea. Proto máme plnou důvěru v produkty a spolupráci s firmou VDL,“ uvedl k rekordnímu nákupu Eric van Eijndhoven, ředitel pro veřejnou dopravu společnosti Connexxion. 

Ard Romers, ředitel VDL Bus & Coach pro Nizozemsko uvádí: „Chceme být špičkovým odborníkem na poli elektromobility. V posledních letech jsme udělali významné kroky k posílení naší pozice.“

100 elektrobusů s typovým označením VDL Citea SLFA Electric odpovídá článkové verzi o délce 18,1 m, která byla poprvé představena na kongresu UITP v Miláně v červnu 2015. Křivky tohoto modelu jsou oproti standardní produkci VDL poněkud pozměněny, protože vozidlo bylo primárně navrhováno pro použití v BRT (Bus Rapid Transit) systémech. Stovka nových elektrobusů bude sloužit ve městě Schiphol a v jeho bezprostředním okolí.  Elektrobusy využívají baterie na bázi Li-NMC (Oxid lithno-nikelnato-hořečnato-kobaltnatý; LiNiMnCoO2) a jejich kapacita elektrické energie činí 122 kW. Nabíjení je realizováno buďto pomalu (v garážích), anebo prostřednictvím nabíjecích stojanů na konečných, které mají max. nabíjecí výkon 250 kW (při max. 750 V). Dodavatelem nabíjecí technologie je společnost Schunk. Díky průběžnému nabíjení je možné zajistit celodenní proběh vozidel na linkách. Předpokládá se, že každý ze stovky elektrobusů najede ročně okolo 100 000 km.  

Vizualizace patrového autobusu VDL Futura FDD2 ve verzi pro veřejnou dopravu. (zdroj: VDL Bus & Coach)

Kromě stovky elektrobusů si dopravce Connexxion objednal pro provoz ve stejné oblasti také 18 dieselových autobusů VDL Futura FDD2, které jsou řešeny jako patrové vozy o délce 14,1 m s kapacitou 86 sedících cestujících. Mělo by jít zřejmě o první nasazení doubledeckerů do služeb veřejné dopravy v Nizozemsku.

Podobné články