Menu

Most se dočkal další nízkopodlažní tramvaje – do města dorazilo EVO

Vykládka prototypu EVO1 v mostecké tramvajové vozovně. (foto: Petr Nevyhoštěný)
Vykládka prototypu EVO1 v mostecké tramvajové vozovně. (foto: Petr Nevyhoštěný)
Stáhnout PDF
Nezařazené
18. 07. 2016 07:32
Redakce
1 minuta čtení

Prototyp tramvaje EVO1 již není neadresný. Vůz, jenž byl patrně původně vyráběn v konfiguraci pro ostravský DP (zakázka se ovšem nakonec nerealizovala), byl v prosinci 2014 převezen do Prahy, kde proběhla jeho finální montáž v areálu hostivařských ústředních dílen. Po dokončení se tramvaj představila nejprve v Praze, a posléze v červnu 2015 na veletrhu Czech Raildays. Zkušební provoz vozidla s cestujícími byl pak zahájen v síti DP Praha pod ev. č. 0033 na počátku letošního roku.

Vykládka prototypu EVO1 v mostecké tramvajové vozovně. (foto: Petr Nevyhoštěný)

Ještě v průběhu zkušebních jízd byl hledán zájemce o provoz obdobného typu vozidla, neboť DP Praha o atypický vůz zájem neměl. Za zvýhodněných podmínek (a tedy bez výběrového řízení) nakonec pořídil tramvaj Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova. 16m vůz, který je někdy prezentován jako 100% nízkopodlažní sólo tramvaj, byl převezen z Prahy do Mostu dne 14. 7. 2016. Vykládka pak proběhla v brzkých ranních hodinách dne 15. 7. 2016. Cenu, za níž bylo vozidlo nakonec pořízeno, nechce dopravce zveřejnit.

Tramvaj EVO1 by měla po instalaci odbavovacího systému a zaškolení personálu být vypravována na linky z vozovny v Litvínově.

Kromě vozu EVO1 má mostecko-litvínovský DP k dispozici od téhož dodavatele také dva vozy VarioLFplus. Mimoto začala přímo v podnikových dílnách montáž tramvají VarioLF, které jsou vedeny jako modernizace starších vozů T3. Výběrové řízení počítající s dodávkou až 5 vozů v průběhu 5 je koncipováno tak, že Pragoimex, jenž byl jediným účastníkem tendru, dodá hrubou stavbu vozové skříně, nezbytné příslušenství a výrobní dokumentaci, aby bylo možné realizovat ve vlastních kapacitách dopravce danou modernizaci. Hodnota zakázky činí 49,9 mil. Kč (tj. 9,98 mil. Kč/vůz).

Na Mostecku počítají s tím, že by brzy mohli vypsat tendr na další nové tramvaje, které jsou opakovaně v médiích prezentovány jako typ ASTRA. Bližší údaje ke konfiguraci vozidel ale nebyly prozatím zveřejněny. 

Podobné články