
Ostravské tramvaje T3 míří na Ukrajinu
Výprodej starších českých tramvají směrem na Ukrajinu pokračuje. K vozům odprodaným z Prahy, Mostu a Plzně v posledních letech se nyní připojilo také pět starších ostravských vozů T3SU a T3SUCS z let 1982–85.
Výprodej starších českých tramvají směrem na Ukrajinu pokračuje. K vozům odprodaným z Prahy, Mostu a Plzně v posledních letech se nyní připojilo také pět starších ostravských vozů T3SU a T3SUCS z let 1982–85.
Lutych (francouzsky Liège) je hlavní město stejnojmenné provincie na východě Belgie, jehož aglomerace čítá zhruba 600 000 obyvatel. V prosinci 2014 vybrala místní společnost SWRT (Société Régionale Wallonne du Transport) po letech příprav zhotovitele nového tramvajového provozu, jenž měl být postaven v režimu PPP (Private Public Partnership). Na základě rozhodnutí evropského statistického úřadu Eurostat ale byly v březnu 2015 práce na projektu zastaveny a nyní regionální vláda ve Valonsku hlásí – tendr na zhotovitele se bude opakovat.
Nejnovější člen rodiny autobusů MAN získal prestižní ocenění iF International Forum Design Award v kategorii Automobily / Vozidla / Motocykly.
Nejen nové tramvaje od české Škodovky jsou k vidění v ulicích maďarského Miskolce. Dne 4. 3. 2016 byla slavnostně představena také flotila nových autobusů. Ty si dopravce objednal u firmy MAN Truck & Bus, a to v celkovém počtu 75 vozů, z nichž 40 odpovídá sólo 12m provedení a zbylých 35 článkové verzi o délce 18,75 m.
Švýcarská společnost Stadler dodá pro dopravce AVG (Abtall Verkehrs-Gesellschaft) 25 vozů Citylink NET 2012, které již slouží na linkách místních vlakotramvají od roku 2014. Stadler přitom nebyl původním vítězem kontraktu na nová vozidla, tím byla v roce 2011 společnost Vossloh España.
29. září 2015 bylo oznámeno, že české tramvaje Inekon Trio zamíří do amerického města Oklahoma, které hodlá vybudovat svůj nový tramvajový systém. Vítězství české společnosti ale cestu k dodávkám vozidel nakonec neotevřelo. Firma totiž nebyla schopná zajistit požadované finanční garance.
Článek „Trolejbusy v Mariánských Lázních zachráněny!“ na internetových stránkách časopisu Československý Dopravák uvádí mé jméno v souvislosti se studií poradenské firmy CZECH Consult, týkající se prověření možností pro zachování a rozšíření elektrifikované městské dopravy v Mariánských Lázních. Obsah a vyznění studie jsou v článku bohužel podávány nepřesně. Rád bych proto věc uvedl na pravou míru.
První z nových trolejbusů pro nizozemské město Arnhem dorazil dne 11. 3. 2016 do místní trolejbusové vozovny. Město, které se proslavilo v období druhé světové války jako jedno z hlavních dějišť neúspěšné operace západních mocností pod názvem Market Garden, zprovoznilo svůj trolejbusový systém po zničující válce dne 5. 9. 1949. Dnes křižuje ulice města, v němž žije okolo 150 000 obyvatel, 45 trolejbusů na 5 linkách.
Jeden z nejhezčích trolejbusových provozů na světě – Mariánské Lázně – si svůj unikátní trolejbusový provoz ponechá. Rozhodlo o tom zastupitelstvo města na svém 15. zasedání dne 22. 3. 2016.
22. 3. 2016 uplynulo přesně 20 let od chvíle, kdy výrobu v závodě Solarisu v Bolechowě u Poznaně opustil první autobus. Společnost původně zaměstnávala 36 lidí, po 20 letech jich má okolo 2 500. Razantně také narostla produkce. Zatímco v prvním roce bylo vyrobeno jen 56 vozidel, loňská produkce činila 1 279 autobusů a trolejbusů. Celkem bylo v průběhu dvou desítek let vyrobeno již 14 000 vozidel.