Škoda Electric dodá nové trolejbusy pro Plzeň
Škoda Electric dodá v letošním roce flotilu nových trolejbusů pro město Plzeň. Nový kontrakt uzavřený v minulých týdnech zní na osm vozidel typu 26Tr. Hodnota zakázky je zhruba 77 milionů korun.
Škoda Electric dodá v letošním roce flotilu nových trolejbusů pro město Plzeň. Nový kontrakt uzavřený v minulých týdnech zní na osm vozidel typu 26Tr. Hodnota zakázky je zhruba 77 milionů korun.
V Estonsku bychom dnes nalezli jediný trolejbusový systém, a to v hlavním městě Tallinnu. Nad místním trolejbusovým provozem se i přes investice realizované v minulých letech začínají ale stahovat mračna. Od 1. 1. 2016 byl zastaven provoz na dalších dvou trolejbusových linkách.
Přesně před půl stoletím (6. 1. 1966) byla v hlavním městě oficiálně zahájena stavba systému podzemní dopravy, ačkoli první plány se značně lišily od podoby, kterou Pražané znají dnes. O projektu se zpočátku hovořilo jako o „podpovrchové tramvajové dopravě“.
V průběhu roku 2015 měli čtenáři možnost seznámit se na stránkách Československého Dopraváka s vývojem moderních tramvají ve Francii. Číslo 4/2015 bylo věnováno tzv. vlakotramvajím, přičemž první ryze francouzský projekt, jenž byl autorem v článku popsán, se týkal linky T4 v Paříži, která je provozována francouzskými státními drahami SNCF. Právě pro tuto linky byly nyní objednány další vozy z rodiny Citadis Dualis, které produkuje francouzský Alstom.
Čínský ekonomický růst byl spojen také s vysokou migrací obyvatelstva do velkých měst, která ovšem nezřídka neměla na enormní nárůst obyvatelstva připravený dopravní systém. Situaci nezachraňovaly ani obrovské silnice a dálnice, protože počet aut stejně převyšoval jejich kapacitu.
Polská společnost PESA Bydgoszcz SA se stala v nedávné minulosti dravcem na evropském trhu kolejových vozidel. Se svými vlaky uspěla dokonce v Německu a prorazit se jí podařilo také na obtížném ruském trhu. Jenomže žádný strom neroste do nebe.
Včera jsme si představili stručně historii nadzemních drah v americkém New Yorku, které sloužily veřejnosti pro dopravu po městě coby rychlý dopravní prostředek srovnatelný s metrem, které ale newyorské podzemí začalo dobývat až o řadu let později. Není sice pravdou, že by dnes nadzemky v New Yorku vůbec nebyly, protože velká část obří sítě místního metra je vedena v Bronxu či Brooklynu stále nadzemí, v srdci historického New Yorku – na Manhattanu – bychom však nadzemku hledali již marně. Tedy s jednou výjimkou, jež je známá jako High Line.
Ve dvojici příspěvků se podíváme na poněkud netradiční tematiku, která pro milovníky architektury a urbanismu jistě nebude novinkou. Zavítáme totiž do amerického New Yorku na ostrov Manhattan a podíváme se na tzv. High Line. Bývalou železnici, která se v posledních letech přeměnila na unikátní park, v němž kráčíte mezi zelení ve výšce několika metrů nad zemí v místech, kde dříve duněly mohutné nákladní vlaky.
Dne 30. 12. 2015 byl po dlouhých osmi letech stavby otevřen další nový tramvajový provoz, a to v italském Palermu. K dispozici jsou celkem 4 tramvajové linky, z nichž linka č. 1 je řešena separátně od zbylé sítě tramvají.
Vánoční svátky máme již za sebou a nezadržitelně se řítíme do roku 2016, přesto se však za nimi na chvíli ještě ohlédneme a připomeneme si provoz tzv. „vianočné električky“ v hlavním městě Slovenska.