Menu

Do Kostnice se vrátily autobusy s přívěsy

Autobus s přívěsem na historické fotografii z 50. let. (sbírka: Městský archiv Kostnice/Stadarchiv Konstanz)
Autobus s přívěsem na historické fotografii z 50. let. (sbírka: Městský archiv Kostnice/Stadarchiv Konstanz)
Stáhnout PDF
Nezařazené
28. 07. 2016 18:41
Redakce
1 minuta čtení

Německé město Konstanz (česky Kostnice) zná pravděpodobně díky hodinám dějepisu snad každý Čech. Právě zde totiž v červenci 1415 vzplála hranice, na níž vyhasl život Mistra Jana Husa. Krásné město na jihu Německa je se svými 81 000 obyvateli největším sídlem na břehu Bodamského jezera. Městská doprava je dnes ve městě zajišťována autobusy, není však jistě bez zajímavosti, že město se dlouhodobě zabývá myšlenkou na výstavbu zcela nového tramvajového systému (projekt je součástí rozsáhlejšího plánu mobility města 2020+). Zda se však skutečně podaří v Německu vystavět nový tramvajový systém je prozatím otázkou. Do té doby bude muset Kostnice spoléhat pouze na služby autobusů.

Autobus s přívěsem na historické fotografii z 50. let. (sbírka: Městský archiv Kostnice/Stadarchiv Konstanz)

Ty se nyní dočkaly obnovy vozového parku. Kromě autobusů přitom byly pořízeny také nové přívěsy. Nasazení tzv. „Buszugů“ (doslova autobusových vlaků) má ve městě dlouhou tradici. Například v roce 1954 je vykazováno v provozu 15 autobusů a 7 vleků, které byly provozovány na síti dlouhé 24,6 km. Později však autobusy s přívěsy vytlačily z ulic města podobně jako u nás článkové autobusy.

Nové přívěsy dodala švýcarská firma HESS. Soupravy tvoří s autobusy MAN Lion's City. (foto: MAN Truck & Bus)

Nyní se však přívěsy vracejí na scénu. Kostnice si pořídila 4 nové autobusy MAN Lion’s City a k nim trojici přívěsů švýcarského výrobce HESS. Autobusy jsou standardně třídveřové, vleky pak disponují dvěma dveřmi. Souprava zvládne pojmout až 190 cestujících. Ve výbavě nechybí TFT monitory, kamerový systém nebo interkomy pro komunikaci s řidičem, samozřejmostí je rovněž klimatizace cestujících (na autobuse i přívěsu). Autobus je poháněn motorem MAN D 20 (EURO 6) o výkonu 265 kW. Jako první autobusy v Kostnici jsou vozy – jejichž provozovatelem je místní podnik Stadtwerke Konstanz – upraveny také v interiéru dle nového grafického manuálu dopravce. Nechybí tak například sedačky s logem dopravce a barevně sladěná podlahová krytina.

Pohled na nově řešený interiér přívěsů v Kostnici. (foto: MAN Truck & Bus)

Podobné články